بهاره مشیری که این‌روزها مشغول مراحل تمرین نمایش "مرغ سحر" به کارگردانی احمد آسوده است درباره این تجربه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای نخستین بار است که با تمامی عوامل این نمایش به ویژه کارگردان و دو بازیگر زن "مرغ سحر" همکاری می‌کنم و برایم موجب خوشحالی است که در کنار آنا نعمتی بازیگر توانای تئاتر و سینما و پیشکسوتی چون هایده حائری از مدرسین تئاتر حضور دارم.

مشیری درباره نقش خود در نمایش گفت: نقش دختری را بازی می کنم که در سال های کودکی به اتفاق خانواده مهاجرت کرده و داستان اثر به نوعی بازگو کننده سودای زندگی بسیاری در خارج از کشور است که متأسفانه در تحقیقاتی که من به شخصه در میان اقوام و آشنایان انجام داده ام می توان گفت مشکلات بسیاری را برایشان به بار آورده است.

بازیگر نمایش "مرغ سحر" این اثر را رنج‌نامه‌ای از تبعات مهاجرت به خارج از کشور دانست و گفت: سودای زندگی در خارج از کشور محوریت موضوعی نمایش "مرغ سحر" است.

وی برداشت خود را از تغییر نام اثر از عنوان "رختشورخانه" به مرغ سحر چنین عنوان کرد: هر چند متن اصلی با نام "رختشورخانه" اثر مارشا نورمن بوده و تمام ماجراهای نمایش در یک رختشورخانه رخ می دهد اما عنوان "مرغ سحر" نیز به نوعی در قالب یکی از سرودهای ملی ما ایرانیان است، تصنیفی که به شدت می تواند از زبان حال مردمانی که در غربت به سر می برند گفتنی باشد.

مشیری که در آغاز مسیر حضور در صحنه های تئاتری دوره های بازیگری را نزد مهتاب نصیرپور بازیگر پیشکسوت این عرصه گذرانده است و پس از آن در برخی آثار به کارگردانی محمد رحمانیان چون "مرغ دریایی " و "فوئنته اوخونا" به روی صحنه رفته است با یاد از این دو استاد خود ابراز امیدواری کرد: از صمیم قلب امیدوارم در آینده نزدیک حضور این دو هنرمند را در صحنه های تئاتری داشته باشیم.

یادآور می شود، نمایش "مرغ سحر" نوشته سپیده خسروجاه و به کارگردانی احمد آسوده، نمایشی است که در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

هایده حائری، آنا نعمتی و بهاره مشیری در این اثر ایفای نقش می‌کنند. دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نمایش "مرغ سحر" سامان پور سلیمانی، مدیر تولید حامد حامدی خواه، مجری طرح رضا احراری، طراح صحنه و لباس ادنا زینلیان، مدیر روابط عمومی سعیده خدابخش، عکاس محمد خدابخش، گریم لعیا خرامان، مدیر صحنه مهدیه صیفی و منشی صحنه مژگان حسینی هستند.

"مرغ سحر" بر اساس نمایشنامه "رختشور خانه" اثر مارشا نورمن نوشته شده و داستان سه زن را روایت می‌کند که در رختشور خانه‌ای در لس آنجلس با هم برخورد می کنند و...

نمایش 60 دقیقه‌ای "مرغ سحر" به کارگردانی احمد آسوده از اول دی ماه، ساعت 19 و به مدت یک ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/52/53