به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شب گذشته حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای نمایشنامه خوانی نمایش "اقتباس از ادبیات خارجی" نشست. این نمایشنامه خوانی در فرهنگسرای اندیشه، با کارگردانی سیروس ابراهیم زاده و به همت انجمن بازیگران خانه تآتر به منظور گردآوری کمک های مالی برای کمک به مردم زلزله زده آذربایجان برگزار شد. این برنامه شب گذشته چهارمین شب خود را پشت سر نهاد.

حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از این نمایشنامه خوانی به خبرنگاران گفت: هنرمندان تآتر ما از این که بخشی از افراد جامعه آسیب دیده اند احساس مسئولیت کرده و به کمک آنها شتافته اند.از حس مسئولیت پذیری هنرمندان عزیز برای تکریم و احترام به زلزله زدگان آذربایجان بسیار سپاسگزارم.

وی ادامه داد: ما نیز بر خود واجب دانستیم که در این برنامه حضور داشته باشیم و در این حرکت شریک باشیم. به طور حتم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این کار مشارکت مالی خود را اختصاص می دهد.

شاه آبادی درباره نتیجه این کمک های مردمی و چگونگی صرف آنها برای زلزله زدگان اظهار کرد: برگزار کنندگان این برنامه قصد دارند در صورتی که حجم کمک‌ها بالا باشد کار ماندگاری را در مناطق زلزله زده انجام دهند و در غیر این صورت کمک ها را در رفع نیازهای روزمره مردم زلزله زده صرف کنند.

وی در پایان گفت: بیش از این که رقم ریالی این کمک مهم باشد، حرکت و اراده ای که برای کمک به هم وطنان آذری صورت گرفته، قابل تقدیر و تشکر است.

در این مراسم انتشارات قطره بخشی از کتاب‌های خود را در معرض دید عموم گذاشته بود تا هزینه فروش آنها را به زلزله زدگان آذربایجان اهدا کند. همچنین کتاب هایی که به فروش نروند در اختیار معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرند تا این کتاب ها را برای استفاده هنرمندان شهرستانی به استان های مختلف بفرستد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از این کتاب ها به تماشای نمایشنامه خوانی نشست. در این نمایشنامه خوانی شخصیت های نمایش «اقتباس از ادبیات خارجی» را بهاره رهنما، سروش صحت، فرهاد قائمیان، فریدون شوقی زاده و محمد فرمانیان بر عهده داشتند. فرهاد قائمیان به علت مسافرت نتوانت در این نمایشنامه خوانی حضور داشته باشد به همین دلیل بازیگر دیگری نقش وی را خواند.

در نمایشنامه خوانی که شب گذشته در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد هنرمندانی چون، رضا بابک، سیما تیرانداز، بهزاد فراهانی، بهروز بقایی، آهو خردمند و ناصر هاشمی حضور داشتند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / 42