منصور شرفی، مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین درباره برنامه‌های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد و انجمن موسیقی این استان گفت: اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای سال تاکنون چند کنسرت برگزار کرده که از آن میان می توان به کنسرت ودود موذن، گروه سارای، موسیقی مقامی، گروه موسیقی ارغنون و کنسرت تلفیقی گروه حسن الهی اشاره کرد.همچنین جشنواره مدیحه سرایی و چاووش خوانی رضوی با مشارکت معاونت هنری در این استان برگزار و دو اثر موسیقایی با عنوان " برآستان شوق" و " لطیف تر از باران" روانه بازار موسیقی شده است.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه درباره اقدامات بعدی گفت: همچنین قرار است بعد از محرم و صفر چند کنسرت سنتی و محلی و پاپ در سطح استان برگزار شود و برگزاری ششمین جشنواره موسیقی محلی، چهارمین جشنواره بین المللی آئینی از دیگر اقدامات انجمن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در پاسخ به این پرسش که انجمن موسیقی و وزارت ارشاد برای هنرمندان استان تاکنون چه کارهای مثبتی انجام داده‌اند گفت: انجمن موسیقی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی از قبیل بیمه هنرمندان، اعطای وام، عضویت در خانه موسیقی و وام مسکن را برای این هنرمندان انجان داده اند.

شرفی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار بود از سال گذشته با حمایت وزارت ارشاد هر سال یک اثر موسیقایی محلی منتشر شود که هم اکنون این اثر موسیقایی در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی با حمایت معاونت هنری منتشر می شود.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه درباره وضعیت موسیقی محلی و نواحی گفت: به طور کلی موسیقی محلی و نواحی نیازمند سازماندهی است که از سال گذشته این سازماندهی ها توسط مسئولین و با حمایت ویژه معاونت هنری انجام شده است. همچنین موسیقی محلی باید به تمامی مخاطبان آموزش داده شود تا این افراد از این نوع موسیقی استقبال کنند. ما در تلاش هستیم تا با برگزاری جشنواره های موسیقی محلی و نواحی این نوع موسیقی را در سطح استان گسترش دهیم.

منصور شرفی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه به دلیل کمبود بودجه هم دست ما و هم دست معاونت هنری بسته است اما همه ما می دانیم که حمایت های معاونت هنری همیشگی است. البته ما هم به دلیل اینکه وظیفه فرهنگ سازی را بر دوش داریم نیازمند حمایت های ویژه هستیم . از سوی دیگر مشکلات مالی فقط مربوط به معاونت هنری نمی شود بلکه این مشکلات در تمامی حوزه ها دیده می شود.

پایان پیام/46