به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، "آنتونیو پاپانو" که رهبری این اجرا را برعهده دارد، با بیان اینکه آثار واگنر یکی از علائق شخصی‌اش است، درباره این اجرا و احساسش گفته: عناصر اولیه اپرا، یعنی نفرت، عشق، سیاست، خشونت، خانواده و وظیفه... و همه اینها در این اپرا وجود دارند و حتی بیشتر از آن، یک حس شخصی از واگنر، و اینکه نفس درون ما در مقابل حمله چه واکنشی نشان می‌دهد؟ آیا شکست می‌خورد و ضعیف‌تر می‌شود یا قوی‌تر از میدان خارج می‌شود؟ همه اینها در اپرای "دِر رینگ" هست و واقعا تماشای آن وحشتناک است.

بنابر این گزارش، وی واگنر را یک نابغه بزرگ دانسته و افزوده: او فرد بسیار سخت‌گیری بوده ولی کسی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد. موسیقی واگنر هم همیشه در حال حرکت است: یا سریع و سریعتر می‌شود یا آهسته و آهسته تر. یا تنش هایی ایجاد می‌شود یا کم کم از بین می‌رود. در واقع یک تئاتر است و از نظر روانی روی شما اثر می‌گذارد.

این رهبر ارکستر درباره سختی‌های این اجرا نیز اظهار داشته: زبان آلمانی برای من پیچیدگی‌های زیادی دارد برای همین مانند یک تکلیف خانگی هر روز و بدون استثناء به تمریناتم ادمه می‌دهم.

به نوشته یورو نیوز، "آنتونیو پاپانو" در خاتمه تصریح کرده: این اجرا بی‌تردید یک انقلاب است در راستای آنچه از مخاطبان خواسته شده است.

"ویلهلم ریشارد واگنر"، آهنگساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقی و مقاله‌نویس آلمانی بود. شهرت او بیشتر بخاطر اپراهای او است.

نوآوری‌های واگنر در زمینه موسیقی کلاسیک اروپائی تأثیر زیادی بر آهنگسازان بعد از او داشت. او در آثار خود گام کروماتیک و فواصل نامطبوع را به کار ‌برد و از این نظر پیشگام موسیقی مدرن اروپا است. استفاده از لایتموتیف پس از او بسیار رایج شد و بر موسیقی فیلم در سده بیستم نیز اثر بسیاری گذاشت. دوره اپراهای حلقه نیبلونگ از مهم‌ترین کارهای او است.

گفتنی است، چندی پیش صدمین جشنواره "ویلهلم ریچارد واگنر" در شهر "بایروت" در استان باوریا در آلمان برگزار شد.