به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از هنرمندان شهر و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌خمینی(ره) برگزار شد، پس از ارائه گزارش دبیر فستیوال، از دو پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان ایران و خراسان و همچنینی برترین اثر جشنواره از نگاه هیئت داوران کودک و نوجوان، تقدیر به عمل آمد.

دبیر فستیوال آهوانه با اشاره به اینکه 6نمایش عروسکی، صحنه‌ای و تلفیقی از شهرهای تهران، همدان و مشهد، از 7 تا 25 آبان در این دوره به روی صحنه رفتند، افزود: باوجود همکاری نامناسب برخی نهادهای آموزشی و تربیتی، بیش از 5هزار کودک و نوجوان، نمایش‌های فستیوال را به تماشا نشستند.

روح‌الله مهدی‌پناه ضمن تشکر از مدیران موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و تصمیم‌سازان این نهاد مقدس، افزود: تصمیمات سلیقه‌ای و جزیره‌ای در حوزه فرهنگ، به تلاش‌ها و پتانسیل‌های موجود لطمه می‌زند و گاه برخی نهادها همچنان اصرار دارند که با سیاست‌های دهه60 خوراک فرهنگی کودکان امروزی را تامین کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم همراه شدن با لوازم روز و بهره‌گیری از ابزار هنر در راستای فرهنگ‌سازی به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان، ابراز امیدواری کرد که با همراهی تمامی دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر شهر، تاثیرگذاری برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، دوچندان شود.

در ادامه این مراسم، با پخش کلیپی که یادآور خاطرات دور اما نوستالژیک کودکان دیروز با "آقای حکایتی" بود، از تلاش‌های مستمر استاد بهرام شاه‌محمدلو، به‌عنوان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجون آهوانه تقدیر شد.

بهرام شاه‌محمدلو که کارگاه تخصصی کارگردانی گروهی در تئاتر بداهه رادر حاشیه همین فستیوال برای فعالان تئاتر مشهد برگزار کرده بود، در سخنان کوتاهی، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این فستیوال، ابراز امیدواری کرد که این حرکت مثبت و هدفمند، تداوم داشته باشد و به شکل منظم در سال‌های آینده نیز شاهد پربار شدن درخت تئاتر کودک و نوجوان در شهر مقدس مشهد باشیم.

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه نخستین فستیوال تئاتر "آهوانه"، از یک عمر تلاش مستمر استاد حسین زاهدی‌نامقی، به‌عنوان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان استان خراسان رضوی، تقدیر به عمل آورد.

حسین زاهدی نویسنده آثار نمایشی همچون "ماهک و پرنده‌ها"، "معجزه باران"، "آهونامه"، "جوجه گنجشک‌ها" و... است و علاوه بر کارگردانی و بازیگری در تئاتر، چندین مقاله و نقد نیز از او در مطبوعات استان به چاپ رسیده است.

آخرین بخش این مراسم، تقدیر از اثر برگزیده هیئت داوران کودک و نوجوان فستیوال بود، که دبیر فستیوال در توضیحات کوتاهی گفت: باوجود اینکه اعلام شده بود فستیوال آهوانه غیررقابتی است، اما مناسب دیدیم که نظر کودکان و نوجوانان را به طور دقیق درباره نمایش‌های اجراشده بدانیم و برمبنای همین نظر، هیئتی سه‌نفره از کودکان و نوجوانان، تمامی نمایش‌ها را دیده و با آنالیز کامل آثار، رای نهایی خود را اعلام کردند.

بر مبنای نظر هیئت داوران و پس از قرائت بیانیه، ضمن تقدیر از نمایش‌های "کوپه شماره8" به کارگردانی مهدی سیم‌ریز و "گوزن طلایی" به کارگردانی رضا حسینی، نمایش "گلاب" به کارگردانی محسن پورقاسمی، برترین اثر فستیوال از نگاه مخاطب معرفی گردید.

در پایان مراسم از هیئت داوران نوجوان برنامه نیز توسط مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و استاد بهرام شاه‌محمدلو تقدیر شد سپس مدعوین به تماشای اجرای ویژه نمایش گلاب نشستند.

انتهای پیام/31