به گزارش هنرآنلاین، جواد کریم نژاد گفت: این نشست با سخنرانی دکتر مرتضی گودرزی دیباج، نقاش، محقق و منتقد هنری و به همت واحد آموزش و پژوهش و واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نشست همزمان با سلسله برنامه های هنر عاشورایی حوزه هنری استان و با محوریت سوگواره تجسمی 72 بغض بوم و با هدف تشریح ابعاد هنری و نشانه شناسی بصری حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) و ایجاد شناخت صحیح از زیبایی واقعه کربلا و بیان آن به زبان هنر، برگزار می شود.

مدیر واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری آذربایجان شرقی افزود: در این نشست تخصصی ـ پژوهشی، علاوه بر هنر عاشورائی ، موضوعات معنائی، معنوی با گرایش دینی و شیعی مورد پرداخت قرار می گیرد.

وی گفت:دکتر مرتضی گودرزی دیباج به بحث پیرامون انسان معاصری که در فضای فرهنگی و هنری قلم می زند خواهد پرداخت.

کریم نژاد تصریح کرد: هنرمندپیش از پرهیز از هر چیز نیازمند و محتاج همان تعهدی است که بسیاری از مباحث مادی و معنوی جهان هستی را در درونش یدک می کشد و آن چیزی جز تعهد اجتماعی و دینی نیست.

وی گفت: این نشست روز دوشنبه 29 آبان 91 رأس ساعت 16 در محل تالار خاقانی خانه فرهنگ و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

دکتر مرتضی گودرزی دیباج در حال حاضر رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و سر دبیر مجله تخصصی هنری بیناب است و پیش از این رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های ایران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی بوده و تألیفات متعددی در زمینه هنر را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/31