به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، اختتامیه نمایشگاه "مانتو و پوشش سر آبان 91" 24 آبان‌ماه با حضور محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد؛ عفت شریعتی، مشاور امور بانوان وزارت ارشاد؛ حمید قبادی، مشاور معاون هنری؛ محسن کلانتری، دبیر اجرایی نمایشگاه و جمعی از طراحان و خبرنگاران در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.

حمید شاه آبادی، معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: شناسه یکپارچه لباس ایرانی (شیما) دستاورد نمایشگاه "مانتو و پوشش سر آبان 91" است که با استفاده از این شناسه، تمام لباس ها دارای شناسنامه متحد الشکل می شوند و در نتیجه برای فعالان عرصه لباس دارای تعریف خواهد شد.

وی ادامه داد: شناسه مذکور به فعالین عرصه پوشاک فرصت دیده شدن زحماتشان را می دهد و امیدوارم این شناسه آغاز روندی نو در عرصه پوشاک کشور باشد.

شاه آبادی در خصوص مانتوهایی که در نمایشگاه "مانتو و پوشش سر آبان91" به نمایش درآمده و به تولید انبوه می رسند، گفت: با توجه به ارزیابی های کمیسیون ماده چهار و کمیسون فنی به نظر می رسد بیش از 50 درصد آثار نمایشگاه در اسفند ماه سال جاری مورد معامله و خرید و فروش قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت جدی حمایت از تولیدکنندگان را در زمینه تولید مانتوهای مذکور بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در بحث واردات تولیدکنندگان را حمایت می کنیم و یکی از این حمایت ها در بحث مشکلات ایجاد شده به علت واردات مانتو است که در حال حاضر با مصوبه کارگروه مد و لباس واردات مانتو نیازمند تاییدیه این کارگروه است اما اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز لازم برای تولید را در اختیار قرار دهد، شرایط بهتری خواهیم داشت.

معاون هنری وزارت ارشاد ادامه داد: با توجه به شرایط کشور، برنامه ریزی ما متکی بر ارز خاصی نیست اما آنچه می توان به تولیدکنندگان نوید داد، تسهیلات مجوز برای واردات پارچه است به ویژه در تعرفه پارچه های حوزه مد و لباس این انتظار مطرح است که وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت و همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/