به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مد ومانتو و پوشش سرآبان 91 بر هویت و فرهنگ اصیل ایرانی در حوزه مد و لباس تاکید کرد و گفت: با برگزاری هر دوره از نمایشگاه مد و لباس، شاهد رشد و پویایی در عرصه پوشاک کشور هستیم، هر چند که در آغاز راه انتقاداتی وجود داشت.

وی افزود:در این دوره از نمایشگاه، از 1500 طرح رسیده، داوران 156اثر را برگزیده اعلام کردند و از 74 مقاله رسیده در بخش پژوهش 35 اثر پذیرفته شده که قابل درج در مقالات علمی پژوهشی است و این نشانه استقبال و توجه به موضوع مد و لباس است .

حسینی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم اگر مدل مناسبی به اجتماع ارایه شود طالبان و مشتاقان آن نیز پیدا می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع پوشش از منظر قرآن نیز گفت: پوشش و لباس وجه تمایز انسان از سایر موجودات است که در قرآن لباس برای انسان یک نعمت محسوب شده است و خطاب به فرزندان آدم می گوید ما لباس را بر شما نازل کردیم تا اندام شما پوشیده باشد .

وی ادامه داد: در جایی دیگر کتاب الهی و آسمانی ما به لباس تقوا که باعث حفظ و صیانت انسان ها می شود اشاره می کند. قرآن در جایی دیگر هشدار می دهد مبادا لباس مایه خودنمایی و فخر فروشی انسان بردیگران شود.

وی خاطرنشان کرد: از مبدا پیدایش بشر، بحث لباس و پوشش در همه ادیان آسمانی وجود داشته است واما در عصر حاضر که تکنولوژی و تمدن بشری به گونه ای دیگر تغییر شکل یافته ، شاهد بی توجهی به موضوع پوشش و رواج برهنگی در کشورهای غربی هستیم که برهنگی را جزیی از پیشرفت می دانند.

حسینی به پژوهشگران و محققان حوزه لباس پیشنهاد کرد: پژوهشگران و محققان برای تحقیق در حوزه مد ولباس، قرآن را مبنای تحقیق خود قراردهند چرا که این کتاب آسمانی و الهی در مبحث زیباشناختی مد و لباس و پوشش، منبع خوبی به شمار می رود.

وی افزود: امروز زنان جامعه ایران، باید پوششی در خور توجه برپایه شان و کرامت انسانی داشته باشد چراکه شاعر نیز در این باره می گوید:

ازپوشش زن کرامتش عالی شد چشم طمع از هاله او خالی شد

چون فاطمه(س) دارد به تو پیغام حجاب این حجب شما مایه خوشحالی شد.

انتهای پیام/