رضا رینه‌ای دبیر نمایشگاه رسول مهر که هفته پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد در گفت وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت:نمایشگاهی که هفته پیش با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی درگالری رسول مهر افتتاح شد دربرگیرنده آثار12هنرمند پیشکسوت است که به نظرم این نمایشگاه از قابلیت‌های بسیار بالایی برخورداراست و برای برپایی این نمایشگاه سعی کرده‌ام که بهترین آثار را برگزینم.

وی افزود: خود من نیز در این نمایشگاه پنج نقاشی خط از آثارم را به نمایش گذاشتم و قرار است که ازمیان آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند یک اثربه صورت تمبرمنتشرشود.

این هنرمند خوشنویس پیشکسوت درباره برپایی نمایشگاه انفرادی خویش گفت: با توجه به این که بخشی از وقت من صرف داوری و دبیری جشنواره های مختلف خوشنویسی و نقاشی خط می شود کمتر فراغتی برایم بوجود می‌آید که آثار خودم را گردآوری و به نمایش بگذارم.

به گفته این خوشنویس پیشکسوت البته هر هنرمندی باید خمس هنرخودش را بپردازد و افرادی چون من نیز با کارهای اجرای برای برپایی نمایشگاه های مختلف زمینه این را فراهم می کنیم تا هنرمندان جوان امکان این را داشته باشند که آثارشان را به نمایش بگذارند و حضورجدی تری درعرصه هنرداشته باشند.

وی افزود: البته من نگاه جدید و ویژه ای نسبت به نقاشی خط دارم که این تعریف برآیند نگاهی است که من نسبت به نقاشی ایرانی و ترکیب آن با خوشنویسی و خط نستعلیق بر پایه مکاتب هنری صفوی و تیموری دارم.

رینه ای ادامه داد: براساس این نگاه جدیدی که نسبت به نقاشی خط دارم؛ مشغول کار هستم و امیدوارم به زودی فراغتی فراهم شود که تا سال آینده این مجموعه ازآثارم کامل شود و درقالب نمایشگاهی درمعرض دید علاقمندان بگذارم.

رضا رینه ای نخستین نمایشگاه اش را در سال 1369 برپا کرده است و از آن زمان تاکنون آثارش را در 30 نمایشگاه گروهی و انفرادی به نمایش گذاشته است و کتاب گزیده آثارش نیزمنتشر شده است.

انتهای پیام/31