به گزارش هنرآنلاین، سعید خیرالهی از فعالان مطرح تئاتر ایلام و از اهالی دهلران در سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان با نمایش خیابانی "این کفتر خانه ندارد" حضور دارد.

محمود فرهنگ دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان با اعلام این خبر گفت: برخی آثار با موضوعیت ماه محرم در این ایام اجرا خواهند شد. همچنین مجموعه آثاری را انتخاب کرده ایم که در ماه صفر در تهران به نمایش درخواهند آمد.

دبیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان با اشاره به اجرای آثار بخش صحنه ای جشنواره اظهار کرد: از 24 استان کشور برای حضور در بخش صحنه ای جشنواره متقاضی داشته ایم که پس از اعلام نتایج از سوی هیئت انتخاب، جدول نمایش های صحنه ای جشنواره صاحبدلان اعلام خواهد شد. این در حالی است که آثار بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان، که از 11 تا 19 آبان ماه اجرا شد، میزبان 21 هزار تماشاگر در طی این ایام بود.

وی افزود: در آخرین روز جشنواره، 19 آبان ماه، 2500 تماشاگر از نمایش"کشتی نوح"، نوشته و کار شهاب راحله و 1100 تماشاگر از نمایش "بشنو از فاطمه"، کاری از مرتضی وکیلیان، که با بازی چهار کودک خردسال اجرا شد، دیدن کردند.

فرهنگ با اشاره به 12 نمایش خیابانی اجرا شده در جشنواره اظهار کرد: مضمون این نمایش ها درباره پیامبر(ص) بود و با استقبال چشمگیر تماشاگران مواجه شد. همچنین احمد عزیزی سه مجلس شبیه خوانی درباره پیامبر اکرم(ص) را اجرا کردند و با وجود اینکه در ایام شادی و عید مردم کمتر به سراغ تعزیه می روند، با این حال این آثار با اقبال عمومی مردم روبه رو شد.

این کفتر خانه ندارد به نویسندگی وکارگردانی سعید خیرالهی در این جشنواره حضور دارد.

انتهای پیام/31