به گزارش هنر آنلاین علی نجفی به اعمال رده بندی سنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی در زمینه اهمیت رده بندی سنی به گروه هدف_خانواده_ از مهمترین ارکان اعمال رده بندی سنی در بازی های رایانه ای است.

وی ادامه داد: کشور های همچون نروژ و هند رده بندی سنی را می شناسند و در بازی های رایانه ای فرزندانشان مورد توجه قرار می دهند اما در کشور ما با وجود اعمال رده بندی سنی در طول چهار سال هنوز نتوانسته ایم اهمیت این موضوع را برای خانواده های ایرانی آشکار کنیم .

این تولید کننده بازی رایانه ای به راهکار اجرای رده بندی سنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و توضیح داد: تبلیغات ،اطلاع رسانی ،تغییر راهکار های اجرایی و فرهنگسازی می تواند در تبیین رده بندی سنی بازی های رایانه ای مفید باشد. نجفی با بیان این که تولید کنندگان داخلی نیازمند حمایت مالی برای ساخت بازی رایانه ای هستند ،افزود: تولید کنندگان از نظر تولید هوش مصنوعی و پردازش بازی رایانه ای از قدرت فنی و تخصصی بالا برخورداراند.

وی ادامه داد: ما در کشور تولید کننده های متخصص در زمینه فنی ،هنری و برنامه نویس داریم که نیاز به حمایت برای تولید بازی متناسب با فرهنگ ایرانی هستند .

این تولید کننده بازی رایانه ای به ورود بخش خصوصی در عرصه گیم اشاره کرد و گفت: زمانی که بازی رایانه ای با 300 هزار نسخه تولید و در بازار تکثیر شود رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم می آورد.

تولید کننده بازی رایانه ای دینگو نقش نهاد های فرهنگی در زمینه ارتقای سطح کیفی بازی های رایانه ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: نبود قانون کپی رایت و نگاه کاسبکارانه به بازی رایانه ای نزد برخی توزیع کنندگان ،حوزه گیم را با دشواری هایی رو به رو ساخته است.

نجفی ،خواستار افزایش بودجه نهادها ی فرهنگی همچون نبیاد ملی بازی های رایانه ای برای حمایت از تولید و توزیع مناسب تولیدات گیم در کشور شد.

پایان پیام/