به گزارش هنرآنلاین، احمد سعیدی، مدیر کل ارشاد استان کرمان که شامگاه گذشته و در همایش تجلیل از پیرغلامان امام حسین در شهر" نوق " شهرستان رفسنجان سخن می گفت،ادامه بیان کرد: امام حسین(ع) در بی بدیل ترین حماسه ای که خلق کرد؛ هر آن چه که داشت به پای درخت دین نثار کرد.

سعیدی تصریح کرد: اگر عاشورا نبود، معلوم نبود وضعیت دین اسلام با آن همه خدعه و نیرنگ و انحرافات چگونه بود.

وی ماه محرم را فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع)ذکر کرد و افزود: هدف این نیست که مردم را تنهابگریانیم ؛گریه ابزاری است برای رسیدن به هدف و آن بصیرت عمومی در جهت این که چرا امام حسین (ع) قیام کرد.

سعیدی با اشاره بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: مداحان، شعرا و گردانندگان هیات های مذهبی باید به بازگو کردن حقایق تاریخ کربلا پرداخته و مراقب وارد نشدن تفکرات خرافی به آیین های سوگواری در این ایام باشند.

وی افزود: دشمنان اسلام به عظمت عاشورا اعتراف کرده‌اند. عاشورا و آموزه‌های آن هم‌چون سلاحی نیرومند و کارآمد در دست مسلمانان است که باید از آن بهره‌گیری شود.

سعیدی ادامه داد: یکی از شیوه‌هایی که می‌توانیم از نهضت عاشورا در گسترش اسلام بهره بگیریم الگوسازی و الگوگیری از این نهضت است.

در این همایش معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان، نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسولان اجرایی حضور داشتند.

انتهای پیام/38