به گزارش هنرآنلاین، نیما بیگلریان کارشناس­مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان گفت: این نشست­های ماهانه به منظور آشنایی هنرجویان و علاقمندان به هنر تئاتر با ادبیات دراماتیک جهان و ایران، با حضور منتقدان، علاقمندان و نمایشنامه­نویسان جوان برگزار می­شود.

وی ادامه داد: آنتوان چخوف، داستان نویس و نمایشنامه نویس مشهور قرن نوزده روسیه است که آثار بیشماری در ادبیات داستانی و نمایشی به نگارش در آورده است. می توان گفت آثار نمایشی وی شامل دو دسته نمایشنامه­های تک پرده­ای و آثار چند پرده ای است.

بیگلریان اضافه کرد: نشست­های ماهانه "یک نمایشنامه، یک نقد" با نمایشنامه­ای کلاسیک از یونان باستان آغاز شده و تا دوران معاصر و با خوانش و نقد آثار برجسته نمایشی ایران و جهان ادامه پیدا خواهد کرد و تا کنون نمایش­های "پرومته در زنجیر" اثر آشیل و "مکبث" کاری از شکسپیر با حضور منتقدان بررسی شده­است.

وی در پایان گفت: سومین نشست "یک نمایشنامه، یک نقد" روز شنبه 27/8/91 ساعت 15 با حضور منتقد حسین صفی، در سالن شماره دو سینما قدس برگزار می­شود و علاقمندان به شرکت در این نشست می توانند با مراجعه به واحد نمایش حوزه هنری استان همدان، نسخه­ای از این نمایشنامه را دریافت کنند.

گفتنی است، واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با برنامه­های متنوعی نظیر خانه تعزیه، کانون نمایشنامه­نویسی، خانه تئاتر کودک و نوجوان و... تلاش دارد تا با شناسایی، جذب و هدایت علاقمندان مستعد و تشویق و حمایت از تولید آثار ارزشی هنرمندان جوان، در ایجاد فضایی پویا برای خلق آثار نمایشی نوین و موثر بکوشد.

انتهای پیام/31