به گزارش هنرآنلاین، این سمفونی از جمله آثار شاخص در زمینه کارهای ارکسترال و سمفونیک در موسیقی مذهبی به شمار می‌رود که از سوی نشر موسیقی نی داود در قالب دو لوح فشرده عرضه شده است.

طرح موسیقایی خسوف در سال 1375 از سوی محمد سعید شریفیان پی ریزی شد و پس از شش ماه تحقیق روی متون ادبی و جمع‌آوری ملودی‌های نوحه­‌های عاشورا، با گزینش و استفاده نهایی از 9 زمینه از قدیمی‌ترین نوحه­‌ها، بعد از دو سال در بهمن 1378 به پایان رسید.

موسیقی خسوف در قالب یک مقدمه و هفت قسمت مختلف نوشته شده است که در آن حرکت کاروان به سوی مکه، طواف کعبه، حرکت کاروان به سوی کربلا، روز تاسوعا، شب عاشورا و در نهایت شام غریبان را در بر می‌گیرد.

خسوف در اربعین سال 1382 توسط ارکستر سمفونیک تهران و با همراهی خوانندگان ارکستر کر ابوای رومانی به مدت پنج شب در تهران و در تالار وحدت با رهبری لوریس چکناوریان به صحنه رفت و به دلیل کیفیت بالای اثر از سوی مدیریت فیلارمونیک اولتانیای رومانی دعوت و اجراهای متعددی در این کشور داشت.

بیست و چهارمین برنامه نقد نغمه ساعت 17:30 روز دوشنبه 29 آبان ماه در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود و حضور برای تمامی‌علاقه‌مندان آزاد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ماه محرم با عنوان "زندگی در جغرافیای حسین (ع)" از سوی مدیریت موسیقی این سازمان برگزار می‌شود.

پایان پیام/46