مهرداد طلایی کیوان هنرمند نقاش و خالق تابلو عاشورا درباره این تابلو به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: سال گذشته اولین تابلو عاشورایم روز اول محرم رونمایی شد. از همان موقع تصمیم گرفتم هر سال یک تابلو با عنوان عاشورا تنها به دلیل ادای دینم به محرم و واقعه عاشورا خلق کنم.

وی در این باره گفت: از 8 ماه پیش طراحی و ساخت این تابلو را با ابعاد بزرگ تری نسبت به سال قبل در ابعاد ۸۰ در ۹۰ سانتی‌متر و با استفاده از چوب، برنز، مس و نقره آغاز کردم. همچنین برای طراحی و اجرای دومین تابلوی عاشورایم تحقیقات بیشتری در زمینه عاشورا انجام دادم. در این اثر نقش و نگارهایی حکاکی شده که طرح‌های ایرانی را با تلفیقی از طرح‌های عاشورایی مانند بیرق‌ها، پنجه‌های پنج تن، علم‌ها و مهرها کار کردم. حدود 6 ماه پیش برای رونمایی از تابلو با خانه هنرمندان هماهنگ کرده بودم تا در نگارخانه نامی‌به نمایش گذاشته شود. اما متاسفانه پنج شنبه در حالی که قرار بود ساعت 4 مراسم رونمایی انجام شود متوجه شدم در نگارخانه تئاتری در حال اجرا است. مسئولان خانه هنرمندان از من خواستند تا تابلو را در سالن همایش به نمایش بگذارم که هیچ سنخیتی با محتوای کار ندارد.

طلایی با ابراز تاسف از این اتفاق اظهار کرد: سوال من این است که در ابتدای محرم چه موضوعی نسبت به عاشورا و آثار هنری که مضمون دینی دارند ارجح تر است. تابلوی عاشورا در روز اول محرم باید در بهترین شکل به نمایش گذاشته شود این در حالیست که از من خواستند تابلو را بر روی سن سالن همایش رونمایی کنم. در حالی که فاصله سن تا مخاطب اصلا مناسب نیست و قرار شد تا بعد از نمایش یک ساعته تابلو را در مکان دیگری از خانه هنرمندان به نمایش بگذارند.

این هنرمند که بیش از 20 سال است سابقه فعالیت‌های هنری دارد گفت: اگر 2 ماه پیش اعلام می‌کردند که امکان رونمایی از تابلو در شرایط مناسب وجود ندارد حداقل این تابلو را در یکی از گالری‌های خصوصی یا در نمایشگاهم که چند روز دیگر در ایرلند برگزار می‌شود به نمایش می‌گذاشتم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاهی انفرادی در ایرلندخبر داد که هفته آینده برگزار می‌شود. او در این باره گفت:در این نمایشگاه سه روزه 8 اثر به نمایش می‌گذارم. دراین آثار بناهای تاریخی و خشت و گلی ایرانی را طراحی کرده ام که البته بناها رئال نیستند و در ذهن طراحی شده اند. طاق و سردر ورودی‌ها به شکل خاصی طراحی شده است. در تعدادی از تابلو‌ها هم تلفیقی از ساختمان‌های ایرانی و ایرلندی را به تصویر کشیده ام.

انتهای پیام/31/34