به گزارش هنرآنلاین، علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد، کتاب‌خوانی و مطالعه را یکی از بهترین تجلیات توسعه فرهنگی دانست و افزود: وتولید کتاب، یکی از نیازهای اساسی جامعه است و ما در آموزه‌های دینی و فرهنگی خود امر به کتاب و کتاب‌خوانی را داریم و ترویج فرهنگ مطالعه، عادت به مطالعه، انس با کتاب، تولید کتاب‌های خوب و فاخر، تبلیغ کتاب و توزیع و انتشار آثار فاخر از معروف‌هایی است که باید برای آن تلاش کرد.

به گفته اسماعیلی، اقتدار ملی و دینی جمهوری اسلامی ایران با ورود کتاب و فرهنگ مطالعه به متن زندگی مردم، میسر خواهد شد. او با تاکید بر این که جامعه با فرهنگ، جامعه‌ای است که امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت گیرد، تصریح کرد: چه معروفی می‌تواند بالاتر از ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باشد چراکه رسالت پیامبر اعظم (ص) با امر به خواندن آغاز شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم کتاب به عنوان امر به معروف در گستره‌های فردی و اجتماعی توسعه یابد، باید فرهنگ مطالعه را نیاز اساسی و دائمی مردم کنیم.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "یادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می شود.