به گزارش هنرآنلاین، مردم شهرهای اردکان، میبد، تفت و طبس از این پس می‌توانند از سیستم دیجیتال تلویزیونی استفاده کنند.

با راه‌اندازی این فرستنده‌های تلویزیونی، مردم این مناطق زیر پوشش 18 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در مراسم افتتاح فرستنده‌های دیجیتال صدا و سیما در ایستگاه فرستنده حاجی‌آباد اظهار کرد: با بهره‌برداری از این فرستنده‌های دیجیتال، هم‌اکنون 80 درصد از جمعیت استان یزد زیر پوشش سامانه دیجیتال قرارگرفته‌اند که می‌توانند با تهیه مبدل‌های دیجیتال از برنامه‌های صدا و سیما با کیفیت بالا استفاده کنند.

استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رسانه ملی از بهترین و سالم‌ترین رادیو و تلویزیون‌های جهان است، بیان کرد: این موضوع نشان دهنده تلاش و هنرمندی و تدین مسئولان و کارکنان صدا و سیما است.

محمدرضا فلاح‌زاده با اشاره به خدمات مهم صدا و سیما در عرصه‌های مختلف انقلاب، از اقدامات صدا و سیما در تولید برنامه‌های ارزشمند و متنوع و تلاش برای توسعه پوشش شبکه‌های مختلف قدردانی کرد.

وی همچنین بر تامین اعتبار مورد نیاز صدا و سیما به منظور راه‌اندازی سامانه دیجیتال دیگر شهرستان‌های استان یزد تا پایان سال تاکید کرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت تقویت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی عنوان کرد: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای فرهنگ و ارزش‌های ما را هدف قرار داده که بدون شک صدا و سیما با تولید برنامه فاخر و توسعه شبکه‌ها نقش بسیار مهمی در رویگردانی مردم از این شبکه‌های ماهواره‌ای داشته است.

محمدرضا تابش با اشاره به نقش بسیار مهم صدا و سیمای یزد در انعکاس فرهنگ غنی و تدین مردم دارالعباده از حمایت‌های استاندار و مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد در راه‌اندازی این سامانه قدردانی کرد.

این سامانه دیجیتالی با هزینه 12 میلیارد ریال و فرستنده 200 وات در ایستگاه حاجی‌آباد اردکان راه‌اندازی شد و مردم این مناطق می‌توانند با تهیه دستگاه ستاب‌باکس یا همان گیرنده دیجیتال از 18 شبکه تلویزیونی و 16شبکه رادیویی با وضوح تصویر بسیار عالی استفاده کنند.

انتهای پیام/31