به گزارش هنرآنلاین، خسرو سینایی با بیان این مطلب گفت: همان طور که ابزارهای فیلم سازی در دسترس تر و ارزان تر در اختیار همه اقشار جامعه قرار دارند انتظار میرود که ایده گرایی در آثاری که به این جشنواره فرستاده می شوند به چشم بیاید.

وی که داوری بخش فیلم جشنواره فیلم و عکس همراه تهران را بر عهده دارد، با ابراز امیدواری از اینکه در این جشنواره بتوان در کنار ساختار های خوب ایده های خوبی هم دید گفت: فکر می کنم که باید در مرحله داوری آثار درباره ساختار خوب با موبایل به نتیجه برسیم. خود من هم باید در این داوری یاد بگیرم. بارها در بحث با جوانان گفته ام که معیارها عوض شده و اکنون آنها هستند که معیار ها را تعریف می کنند و نسل ما باید در معیارهایی که آموخته تجدید نظر کند.

این کارگردان سینما مهمترین دستاورد این جشنواره را بازتاب جنبه های ظریف و نا پیدای اجتماع عنوان کرده و افزود: پرورش قدرت بینایی، شنوایی و درک و دریافت، برای کسی که می خواهد در کارش تداوم داشته باشد یک ضرورت است و این جشنواره باعث خواهد شد تا نکات ریز اجتماع را خوب ببیند.

وی تصریح کرد در هر اتفاقی، حتی در یک کوچه خالی برای کسی که خوب می بیند یک ایده وجود دارد ولی اینکه آن ایده را چگونه پرداخت می کنید و ارائه می دهید که جذاب باشد مسئله این جشنواره است.

سینایی در پاسخ به این پرسش که تفاوت کیفیت دوربین های موبایل در کیفیت فیلم تولید شده هم تاثیر خواهد داشت ایا داوران این نکته را در نظر می گیرند گفت: وقتی به این فکر می کردم که چگونه قرار است کارها را ارزیابی کنم به این نتیجه رسیدم که باید ببینم کدام یک تاثیر بیشتری روی من خواهد گذاشت. اینکه رزولوشن بهتری دارد یا نه ، نور و صدا و ... چگونه اند در مرحله بعدی ماجرا قرار می گیرند و من هنوز در مرحله ای نیستم که دریاره آن نظر بدهم.