امرالله احمد جو کارگردان سینما و تلویزیون در گفت وگو با هنر آنلاین درباره تاثیرات سریال های مناسبتی به خصوص ویژه ماه محرم بر مخاطب گفت: چند سالی است که سیاست های سازمان صدا و سیما به گونه ای است که سریال هایی که ویژه ماه های مناسبتی به خصوص ماه مبارک رمضان ساخته می شود موضوعیت مستقیم با این ایام ندارد و بیشتر جنبه سرگرمی سازیش مطرح است. قضیه در مورد ماه محرم متفاوت تر است و موضوعات تا حدی مرتبط با ایام شهادت امام حسین(ع) است.

سازنده "شاخه های بید" با اشاره به لزوم کیفیت مطلوب سریال های مناسبتی تصریح کرد: کیفیت مطلوب در ساخت سریال های مناسبتی به ویژه ماه محرم نقش مهمی در انتقال مفهوم به مخاطب دارد. البته در سریال سازی مناسبتی انگاری رسم شده که به بحث کیفیت بهایی قائل نشود.

سازنده "روزی روزگاری" با اشاره به آفت شتاب در تولید مجموعه های مناسبتی افزود: ساخت هیچ فیلم و یا مجموعه تلویزیونی با شتاب و عجله سازگار نیست و باعث از هم گسیختگی کار و افت کیفیت کار اعضا گروه می شود.

احمد جو با اشاره به راه افتادن یک مسابقه فرسایشی برای به موقع آماده کردن سریال های مناسبتی برای پخش روی آنتن در زمان مقرر گفت: مدیریت زمان در این بحث بسیار حائز اهمیت و گروهی در کارش موفق است که عوامل تولید و کارگردان بتوانند با برنامه ریزی صحیح در زمان مناسب شروع پروژه را کلید بزند و در طول کار برای به موقع آماده شدن سریال استرس و دلهره نداشته باشند.

این کارگردان با اشاره به تجربیاتش در ساخت مجموعه های تلویزیونی افزود: در هرسه سریالی که برای تلویزیون ساختم به دلیل مسائل موجود در تلویزیون با بدترین شرایط زمانی مواجه بودم و بر آوردهای درستی برای زمان تولید انجام نشده بود. برای کار بزرگ و پر بازیگری که می بایست 3ساله ساخته می شد با یک زمان بندی 10ماه روبه روشدم. در زمان ساخت مجموعه "پشت کوههای بلند" برای ساخت این سریال 2000 دقیقه ای فقط 15 ماه زمان داشتیم.

پایان پیام/