به گزارش هنرآنلاین، جواد جمیری جمعه شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان بوشهر که در دلوار برگزار شد اظهار کرد: جشنواره استانی هنرهای تجسمی به منظور رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها و استعدادهای هنرمندان بسیجی در عرصه‌های هنری، ارایه الگوهای ارزشمند، اصیل و متناسب با فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه به ویژه به نسل جوان بیان کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر افزود: هنرمندان بسیجی رقابتی سالم و سازنده در بین هنرمندان برای خلق آثار برجسته و شاخص در رشته‌های تجسمی به نمایش گذاشتند.

این مسئول ضمن تقدیر از هیئت داوران دومین جشنواره تجسمی بسیج هنرمندان استان بوشهر یادآور شد: تلاش ما امسال افزایش سطح کیفی این جشنواره و معرفی برترین‌ها به جشنواره کشوری بود.

جمیری خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره امسال از خرداد ماه در پنج رشته عملی اعلام شد و مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهریادآورشد: 225 اثر به جشنواره راه یافت که بیشترین آثار مربوط به دشتستان بود و دو شهرستان گناوه و دیلم نیز در این جشنواره حضور پیدا نکردند.

این مسئول گفت: بیشترین اثر در رشته گرافیک (پوستر) و کمترین آن در هنرهای سنتی که شامل نگارگری و تصویرسازی بود.

وی ادامه داد: اهداف ما از این جشنواره به نمایش گذاشتن توانایی‌های هنرمندان بسیجی در عرصه‌های هنری، ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه بوده که بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

جمیری خاطرنشان کرد: هنرمندان در هشت سال دفاع مقدس هنر خود را به نمایش گذاشتند و هنر شهادت را خلق کردند امروز نیز شاهد هنرنمایی هنرمندان بسیجی در توسعه فرهنگ و هنر در جامعه اسلامی هستیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر تصریح کرد: هنرمندان بسیجی استان بوشهر در زمینه‌های مختلف هنری به ویژه در هنرهای تجسمی توانایی بالقوه‌ای دارند که باید پرورش و رشد یابد.

انتهای پیام/31