مهدی کوشکی که پیش از این هم در اجراهای مونولوگ با پگاه آهنگرانی همکاری داشته است درباره تجربه اخیر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: هم اکنون به همراه گروه بازیگری در حال تمرین نمایش هستیم؛ نمایشی که مدت ها است به شکل تجربی دنبال می‌شود و فجر بهانه ای شده است که این اثر تراژیک شکسپیر را به روی صحنه بریم.

وی که سابقه دراماتورژی و نویسندگی نمایشنامه‌های متعددی را دارد، توضیح داد: در صورت موافقت مسئولان یکی از مجموعه‌های تالار حافظ و ایرانشهر گروه آماده اجرای عمومی نمایش حتی پیش از آغاز جشنواره فجر است و با توجه به مضمون تراژدی نمایش، ایام محرم و صفر مانعی برای اجرای اثر نیست.

کوشکی درباره سایر عوامل نمایش توضیح داد: طراح صحنه نمایش خودم هستم و موسیقی به شکل نجوایی توسط گروه بازیگری اجرا می شود.

این هنرمند درباره شیوه اجرایی خود گفت: سعی کردیم فضای نمایش به سمت شعارهای تماشاگران فوتبالی نزدیک شود؛ از سوی دیگر از ابتدا به فرم اجرای برشتی فکر کردیم به ویژه اینکه سروده‌های اجراهای برشتی با شعرهایی که در ورزشگاه‌ها خوانده می شود مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه دارد: پگاه آهنگرانی، پدارم شریفی و امیرحسین شریفی از جمله بازیگران نمایش "ریچارد دوم" هستند.

کارگردان نمایش "ریچارد دوم" در پایان افزود: تمایل دارم نمایش به سمت پرفورمنس برود و تلاش من و سایر اعضای گروه بر این است که تا جای ممکن از قصه گویی و جنبه روایتی اثر پرهیز شود.

گفتنی است، مهدی کوشکی چندی پیش نمایش "دکلره" را در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا کرد که این نمایش مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

انتهای پیام/52/53