به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی، وزیر ارشاد، در آیین پایانی ششمین جشنواره سینما حقیقت که شنبه شب در تالار وحدت برگزار شد گفت: برگزاری این چنین جشنواره هایی به رغم محدودیت های اقتصادی، سرآغازی بر برگزاری هرچه بهتر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر است.

وی یادآور شد: به حق استفاده از عنوان حقیقت تنها برازنده سینمای ایران است و سینمای هالیوود که بزرگترین حقیقت دنیا حضرت محمد (ص) را نادیده می گیرد نمی تواند دربرگیرنده چنین عناوینی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ظرفیت های موجود در سینمای ایران اشاره کرد و توضیح داد: سینمای ایران قدرت تصویرگری حقایق برای جهانیان را دارد و باید از ظرفیت های موجود در هنر هفتم برای تحقق این مهم استفاده کنیم.

حسینی با یادآوری اینکه فرهنگ و هنر فراتر از چارچوب های سیاسی و اقتصادی می تواند گام های اساسی بردارد تاکید کرد: امیدوارم هنرمندان کشورمان با آگاهی از وظایف خطیر خود در راه معرفی فرهنگ ایران اسلامی به دنیا گام های موثری بردارند.

وی به همراهی هنرمندان با مردم در اعتراض به برخی اقدام های غرب همچون ممانعت از پخش شبکه های ایرانی از سوی اروپا اشاره کرد و گفت: غرب هرگاه صدای متفاوتی بشنود با آن مخالفت می کند و تحریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ادامه رفتارهای خصمانه غرب علیه ایران اسلامی است.

وزیر ارشاد افزود: تحریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی غرب جای شگفتی دارد زیرا این وزارتخانه از تولید محصولات فرهنگی و هنری حمایت می کند و ادامه رفتارهای غرب نشان می دهد انرژی هسته ای تنها به بهانه ای برای غرب تبدیل شده است.

حسینی ارسال فیلم به جشنواره فیلم حقیقت از 70 کشور دنیا را نشان از پویایی سینمای ایران دانست و از همراهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل نمایش فیلم های سینمایی مستند در دانشگاه ها تقدیر کرد.

ششمین جشنواره سینما حقیقت از 13 تا 20 آبان در تهران برپا شده بود.

انتهای پیام/38