به گزارش هنرآنلاین، احمد همتی، مدیرکل ارشاد استان فارس گفت: عزاداری اباعبدالله را باید زنده نگه‌داشت و با تمام امکانات از نشر آن حمایت کرد.

وی بیان کرد: اگر ملت ایران با توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار و پیش از ملت‌های منطقه در مقابل ظلم و ستم قیام کردند به برکت نام حسین‌بن‌علی(ع) بوده است.

مدیرکل ارشاد فارس افزود: عزاداری اباعبدالله را باید زنده نگه‌داشت و با تمام امکانات از نشر آن حمایت کرد و برای لحظه لحظه مردم برنامه فرهنگی متناسب با این ایام تولید نمود تا

وی تصریح کرد: تولیدات اصحاب فرهنگ وادب و هنر در این ایام معنوی و حماسه ساز کربلا عزت خاندان پیامبر گرامی اسلام و مقاومت و پایداری حضرت اباعبدالله را به مردم ابلاغ کند.

احمد همتی گفت: در جبهه جنگ نرم طرفی پیروز است که برای لحظه لحظه مردم و جوانان در لایه‌های مختلف اجتماع برنامه فرهنگی داشته باشد.

وی بیان کرد: در مدتی که از مدیریتم در اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس می‌گذرد، برنامه‌ها، کنگره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و مذهبی متعددی برگزار شده است که این روال ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: با تکریم و قدرشناسی از بسیاری از هنرمندان رشته‌های مختلف می‌توان آنها را دلگرم کرد و تولیداتشان را به سمت متعالی‌تری سوق داد.

همتی تصریح کرد: بر این اساس برنامه‌های فرهنگی در راستای شاخص‌های نظام و تصمیمات دولت و مطابق با توانمندی انسانی و اعتباری در فارس ادامه می‌یابد.

به گفته وی، هیچ‌گاه کار تعلیم و تربیت و فرهنگ‌سازی تعطیل‌بردار نیست و امروز نیز با توجه به بحث جنگ نرمی که بر علیه کشور جریان دارد باید با کارهای فرهنگی به مقابله با آن برویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز کرد: در ماه محرم و صفر نمایش‌های آیینی، تعزیه‌ها، سوگواره‌ها و شب‌های شعر عاشورایی پر تعدادی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: همایش‌هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر که از مهم‌ترین دستاوردهای قیام عاشورا بوده باید پر رنگ شده و از این طریق فرهنگ عاشورا به جامعه منتقل شود.

همتی گفت: در دهه مبارک فجر و ایام بعدی سال نیز برنامه‌های فرهنگی مانند کنگره‌ها، همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و مذهبی همچنان در دستور کار خواهد بود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد استان فارس بیان کرد: فارس باید همواره در قله باشد و در تمام برنامه‌ریزی‌ها پیوست فرهنگی غنی و پر بار در شان این استان لحاظ شود.

پاسخ‌گویی به افکار عمومی نیز یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولان است که در این زمینه رسانه‌های مختلف با دیدگاه‌های گوناگون می‌توانند با پرسش‌های خود این مهم را برآورده کرده و رسالت خود را پیگیری و دنبال کنند.

انتهای پیام/38