به گزارش هنرآنلاین، رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه ترتیب یافت، اظهار کرد: این جشنواره با یاد و نام شهید هنرمند زکریا قاضیان کار خود را آغاز می‌کند به طوری که امیدواریم اقشار مختلف مردم از نمایش عمومی استقبال به عمل آورند.

مجتبی حاجی‌زاده برای معرفی هرچه بیشتر زکریا قاضیان گفت: وی متولد شهرستان تکاب و یکی از هنرمندان به‌نام استان بود که در لبیک به فرمان امام خمینی (ره) به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در سال 1364 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه برپایی جشنواره‌های استانی در استعدادیابی نقش بسزایی دارد، افزود: کسانی که در این جشنواره خوش بدرخشند به جشنواره‌‌های ملی اعزام می‌شود تا در کنار هنرمندان سایر استان‌ها به رقابت بپردازند و برای مردم آذربایجان غربی افتخار کسب کنند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه برای اطلاع‌رسانی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است ادامه داد: چاپ بنر، پوستر و ... در راستای ترغیب جوانان برای شرکت در این جشنواره انجام گرفت از این‌رو 52 نمایشنامه در محورهای مختلف اعم از آزاد، اخلاقی و اجتماعی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی اظهار کرد: از تعداد آثار ارسال شده، 22 نمایشنامه انتخاب شد که از این تعداد فقط 14 اثر اجرایی به ما رسید، در 23 و 24 ماه جاری 6 نمایشنامه با حضور مردم هنردوست استان در محل کانون جوانان بسیج ارومیه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از همه شهرستان‌های شمالی، جنوبی و مرکزی استان شرکت‌کننده وجود داشت افزود: آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره از ارومیه، میاندوآب و خوی بودند که نمایش‌های خود را در روزهای تعیین‌شده اجرا می‌کنند لیکن امیدواریم با ایجاد فضای رقابتی هنرمندان از نظر کمی و کیفی سطح کار خود را بالا ببرند تا برای رقابت با هنرمندان سایر استان‌ها آماده شوند.

انتهای پیام/31