به گزارش هنرآنلاین و به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره ، عفت شریعتی که درنشست هم اندیشی برگزاری جشنواره حامی رسالت ،بانوی فضیلت با امور بانوان دستگاه های اجرایی کشور سخن می گفت ، اظهار امیدواری کرد : جشنواره ای درخور بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت خدیجه (س) از سوی این وزارتخانه برگزارشود.

وی محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان حضرت محمد (ص) را با استفاده از ابزارهای فرهنگی یکی از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

شریعتی تاکید کرد: این جشنواره تشریک مساعی ، همیاری ، همدلی و مشورت سایر وزارتخانه ها و مراکز و مجامع علمی ، فرهنگی و سیاسی را برای برگزاری هرچه باشکوه تر می طلبد .

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان با بیان اینکه نظام سلطه و جهان استکبار تمام کوشش خود را مصروف این داشته که اسلام راستین و ناب را نابود کند ادامه داد: علی رغم تلاش آنان امروزه شاهد به بار نشستن میوه های علم و معرفت از شجره طیبه قرآن و عترت هستیم.

وی با اشاره به ضرورت به کارگیری حداکثر توان مسلمانان برای محکوم کردن مساله اهانت به پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: با توجه به تاکید وزیر محترم ارشاد در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر مقرر شد به مناسبت هزار و پانصدمین سال تولد اولین زن مسلمان ، جشنواره فرهنگی - بصیرتی حضرت خدیجه (س) با وجهه بین المللی و از سوی مرکز امور بانوان این وزارتخانه برگزار شود.

شریعتی در تشریح برنامه های جشنواره نیز گفت: فراخوان شعر، مقاله و پیامک جشنواره در تاریخ 20 آبان ماه منتشر می شود و تاریخ 10 دی ماه آخرین مهلت ارسال و جمع آوری آثار است.

به گفته مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان از محورهای ارائه مقاله در جشنواره می توان به نقش حضرت خدیجه (س) در اقتصاد ،حضرت خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر اکرم (ص) و جایگاه ایشان بعد از ازدواج با آن حضرت اشاره کرد .

شریعتی در تشریح بخش های این جشنواره گفت: ارائه مقالات توسط اندیشمندان و صاحبنظران علوم دینی در حوزه زنان ، جشنواره شعر آئینی با موضوع پیامبر اکرم و بانوی بزرگ اسلام و پیامک ادبی با موضوع زنان برتر جهان اسلام بخش های اصلی این جشنواره است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بخش ویژه ای با عنوان انتخاب کتاب برگزیده با موضوع حضرت خدیجه (س) نیز خواهیم داشت و برپائی نمایشگاه کتاب با موضوعات زن و اسلام ،نمایشگاه احادیث و روایات ، نمایشگاه چادر با همکاری کارگاه مد و لباس از جمله برنامه های جنبی جشنواره خواهد بود.

شریعتی در خصوص مراسم پایانی جشنواره نیز گفت: جشنواره، سوم و چهارم بهمن ماه سالروز ازدواج پیامبر اکرم و حضرت خدیجه (س ) و همزمان با آغاز هفته وحدت و با حضور بانوان، شاعران، نویسندگان، علما، دانشگاهیان و جوانان برگزار خواهد شد