به گزارش هنرآنلاین، زین‌العابدین نصیری اظهار کرد: دوره آموزشی فیلم‌سازی با حضور 22 نفر از کارآموزان حوزه فیلم‌سازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون سراسری در 20 مهر ماه سال جاری این افراد انتخاب شده‌اند، افزود: دوره‌های تئوری و عملی از سوی سینمای جوان آغاز می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان با اشاره به اینکه دوره‌های فیلم‌سازی از برنامه‌های جدی انجمن سینمای جوان است، تصریح کرد:‌ مبداء و مقصد برنامه‌های آموزشی استان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌ها در فرمت قابلیت کشف هنرمندان زنجانی در مجامع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، افزود: قابلیت و استعدادهای هنرمندان در این دوره‌ها شناسایی می‌شود.

نصیری ورود تخصصی به آموزش رشته‌های مختلف را از برنامه‌های این انجمن دانست و گفت: تربیت نیروهای مورد نیاز انجمن از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مطلوبی برای توسعه فکری، فرهنگی و هنری علاقه‌مندان انجام می‌شود، افزود:‌ توسعه فکری هنرمندان موجب ارائه آثاری ارزشمند می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان از برگزاری نشست‌های کانون عکاسان استان زنجان با گروه‌های مختلف هنری خبر داد و افزود: این نشست‌ها به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها با حضور اقشار مختلف مردم، اساتید دانشگاه‌ها و هنرمندان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از فرآیندهای مفهومی و معنایی این نشست‌ها ترجمه تصویری می‌شود.

نصیری با اشاره به اینکه هنرمندان عکاس زنجانی با حضور در این نشست‌ها از فرآیندهای مفهومی بهره جسته و از این فرآیند برای عکاسی میدانی استفاده می‌کنند، افزود: بهره‌گیری از حوزه‌های مختلف هنری از اهداف برگزاری این برنامه است.

وی با بیان اینکه عکاسان استان با عکاسی از سوژه‌های مختلف برای حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی آماده می‌شوند، افزود: تقویت هنر عکاسی استان از دیگر اهداف برگزاری این نشست‌ها محسوب می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان زنجان با اشاره به اینکه چنین نشست‌هایی برای نخستین بار است که در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: عکاسان با اجرای این برنامه با طیف‌های وسیع جامعه آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/31