مجید رحمتی در رابطه با اجرای نمایش "دلقک دو ملیتی..." به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از نظر من هر متنی که کارگردان برای اجرا انتخاب می‌کند باید ما به ازاء جامعه شناسی داشته باشد و آن مابه ازاء در این نمایش بحث مهاجرت است، اگر ما هنرمندان دغدغه فرهنگی و سیاسی را داریم پس چه خوب که در کشور با مردمان خود صحبت کنیم.

بازیگر نمایش "مشروطه بانو" بیان کرد: این نمایش داستان انسانی را روایت می‌کند که بنا به دلایلی به آلمان مهاجرت می‌کند و در آن کشور زندگی او دستخوش تغییرات زیادی می‌شود به گونه‌ای که در گروه نمایشی شروع به کار می‌کند و از آن گروه اخراج شده به ایران برمی‌گردد و در نمایشی فرصتی را برای کار پیدا کرده و...

وی دلیل از انتخاب این متن برای اجرا را اینگونه بیان کرد: نمایشنامه قصه خوبی برای اجرا و ارتباط مستقیم با تماشاگر داشت و نمایشی تک پرسوناژ بود، همچنین نوع روایت جدید آقای جمالی در این اثر برای من جذاب بود.

رحمتی ادامه داد: ابتدا قرار بود این نمایش در لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود اما 4 روز مانده به اجرا مکان اجرای ما را به کافه تریا تغییر دادند و در همین مدت زمان نمایش را برای اجرا آماده کردیم.

کارگردان نمایش "دلقک دو ملیتی ..." با اشاره به اینکه فضای نمایشی این آثار باید مرتبط با محیط اجرایی در مجموعه تئاترشهر باشد گفت: قرارداد نمایش‌های محیطی با گیشه بوده و این آثار هیچ حمایتی نمی‌شوند و از آغاز پروژه محیطی تا کنون اجرای نمایش‌ها تنها در مجموعه تئاتر شهر انجام می‌شود و چه خوب است که این اقدام مثبت گسترش یافته و تنها منحصر به تئاتر شهر نباشد.

رحمتی عنوان کرد: چه بسا آثار محیطی از صحنه‌ای موفق‌ترند و بسیاری از پیچیدگی‌های ذهنی قالب دراماتیک در این آثار وجود ندارد و در زمانی کوتاه و کمترین امکانات به سادگی مطلب خود را این نمایش‌ها منتقل می‌کنند.

نمایش :دلقک دو ملیتی..." به کارگردانی مجید رحمتی و بازی حسین جمالی تا 24 آبان در کافه تریا مجموعه تئاتر شهر ساعت 17:45 اجرا می‌شود.

انتهای پیام/54/53