کاوه بهرامی‌مقدم مستند ساز و مدرس سینمای مستند در گفت وگو با هنر آنلاین در باره ارزیابش از وضعیت سینمای مستند گفت : در بیشتر جشنواره های که درحوزه سینمای مستند برگزار می‌شود مدیران وعده و وعیدهایی می‌دهند که وضعیت سینمای مستند و حمایت از آن دستخوش تغییراتی می‌شود اما بعد از خاتمه جشنواره خیلی از این وعده و عیدها‌به فراموشی سپرده می‌شود.

سازنده " گنبد دوار" با تاکید بر ضعف بنیه اقتصادی سینما تصریح کرد : نبود بودجه مناسب و مورد نیاز برای تولید فیلمهای مستند ، نبود سیاست های درست فرهنگی و عدم تعامل سینمای مستند با بخش های صنعتی که می‌تواند عامل حمایتی بسیار خوبی برای تولیدات فیلمهای مستند باشد . باعث شده که سینمای مستند نتواند رویه ثابت و مشخصی داشته باشد.

بهرامی‌مقدم با انتقاد ازعدم توجه بخش صنعتی به تولید فیملهای صنعتی برای معرفی کالاهای مربوطه گفت : اغلب واحدهای صنعتی بهترین شیوه را برای تبلیغ از طریق روابط عمومی‌خودشان می‌دانند و از تاثیر گذاری فیلم برای تبلیغ کالا غافل هستند.

این مستند ساز با اشاره به چالش های موجود میان سفارش دهنده و مستند ساز خاطر نشان کرد : هنوز یک سیستم ارتباط مستقیم بین سفارش دهنده و یا صاحب کالا با مستند ساز وجود ندارد و همیشه واسطه هایی وجود دارند که می‌شود از لفظ دلان فرهنگی در موردشان به کار برد که کار را با قیمتی از سفارش دهنده می‌گیرند و با قیمت پائین تری به مستند ساز می‌دهند تا فیلم را بسازد و این واسطه گری و کاهش بودجه باعث افت کیفیت مستند تولید شده می‌شود .اینها‌مسائلی است که در حوزه سینمای مستند باید به آنها‌توجه سود و مورد آسیب شناسبی جدی مسئولین قرار بگیرد.

انتهای پیام/