به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام سلیمان صمدی دبیر ستاد جشنواره تئاتر بسیج در حاشیه اختتامیه دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان قزوین اظهار کرد: دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان قزوین از 18 تا 20 آبان در سالن اجتماعات علامه رفیعی و کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

وی در ادامه افزود: پس از اعلام فراخوان 42 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 22 اثر به مرحله بازبینی جشنواره راه یافتند.

صمدی با اشاره به اینکه هشت گروه به مرحله پایانی این جشنواره راه یافتند، افزود: در مدت اجرای مراسم هر روز هشت اجرا به صحنه نمایش می‌رفت و در تمام این مدت شاهد حضور علاقه‌مندان به هنر تئاتر بودیم که این استقبال نیز مطلوب است.

وی بیان کرد: در این جشنواره سعی کردیم تا از هنرمندان شاخص کشوری بهره‌مند شویم تا گامی دیگر در راستای عرصه هنر و همچنین اشاعه فرهنگ بسیج و دفاع مقدس برداشته شود.

دبیر ستاد دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان قزوین افزود: از ارکان مهم تئاتر می‌توان به نقش بازیگر و تماشاگر اشاره کرد که این دو از ارکان اصلی تئاتر است و امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد درخشش بیشتر در عرصه هنر باشیم.

مسئول بسیج هنرمندان قزوین اضافه کرد: یکی از فلسفه‌های وجودی سازمان بسیج هنرمندان تحلیل و بررسی متون ادبی و در نهایت نقش حمایتی از آثار برجسته و فاخر است.

صمدی با بیان اینکه در این جشنواره سعی شده است تا از آثار بومی استقبال بیشتری صورت گیرد، افزود: بدنه هنرمندان کشور ما از نسل جوان تشکیل شده و دارای قابلیت‌های فراوانی هستند که همواره باید سعی شود تا در رشد و تعالی هنر در فرزندان این مرز و بوم گام برداشته شود.

صمدی یادآور شد: نقش سازمان بسیج هنرمندان نقش حمایتی از آثار فاخر و برجسته داخلی است و باید در این راستا از متون بومی بهره برد نه از متون غریبه کشورهای غربی.

وی افزود: تمام نویسندگان و فعالان عرصه هنر به مشاور مذهبی و اجتماعی نیاز دارند و نقش این قشر می‌تواند در پویا شدن و روند رو به رشد هنر و اشاعه فرهنگ اسلامی سازنده و مؤثر باشد.

انتهای پیام/