به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، چندی پیش بود که یکی از خبرگزاری‌ها‌در خروجی خود خبر دستگیری یکی از مدیران سازمان سینمایی را به دلیل تخلف مالی منتشر کرد.

در این خبر آمده بود که "ب.خ" دستگیر شده است و بلافاصله شایعات زیادی مورد هویت شخص دستگیر شده به وجود آمد.اما ساعتی بعد از این جریان بود که روابط عمومی‌سازمان سینمایی با انتشار بیانیه ای عجیب ضمن تایید این خبر، دستگیری این شخص را نشانه خودپالایشی سیستم دانست.

در این خبر سخنگوی سازمان سینمایی ابتدا گفت:به نظر می‌رسد خبرگزاری مزبور دستور العمل سازمانی و مجوز شرعی دارد که اگر مسلمانی در جایی مرتکب لغزش یا غفلتی شد،آن را در سر هر کوی برزن جار بزند.

او تصریح کرد، تقوا و اخلاق اسلامی‌حکم می‌کند در گستره ای به وسعت رسانه ها‌نباید با آبروی دیگران بازی گردد.

رجبی فروتن در خصوص ماجرای پیش آمده تصریح کرد خوشبختانه با اقدام پیشگیرانه و هوشمندانه سازمان سینمایی اقدامات اولیه برای پیگیری خطای صورت گرفته، انجام گرفت ومراتب با مراجع ذیربط در میان گذارده شد.این امر حکایت از خود پالایشی سیستم و نشان از پاکی مدیران و کارکنان سازمان سینمایی دارد.

بعد آن بود که در رسانه های داخلی،صحبتهایی در این زمینه به وجود آمد و سخن از لزوم نظارت بیشتر بر عملکرد سازمان سینمایی به عمل آمد.ما هم تلاش کردیم تا برای روشن شدن نظرات سینماگران در مورد این خودپالایشی با چند تن از آنان صحبت کنیم اما خیلی ها‌ترجیح دادن حرفی در این مورد نزنند و عده ای هم اصلا از وقوع این جریان خبر نداشتند.به هر حال این واقعه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم دیگر خطایی در این سازمان رخ ندهد و اگر هم رخ داد سریعا متخلفان مشخص و بازداشت شوند. فرحبخش: علنی کردن تخلفات،اعتماد سینماگران به سازمان سینمایی را بالا می‌برد

محمد حسین فرحبخش تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین در مورد این اتفاق گفت:اول از همه یادمان نرود که این واقعه ربطی به سینما ندارد بلکه تخلفی در یک سازمان است که امور مربوط به سینما را تولید می‌کند و شخصی در این سازمان،از دستور العمل آن تخلف کرده و به همین خاطر دستگیر شده است.

او افزود: قطعا این حرکات باید پس از مشخص شدن،علنی شوند چون این اتفاقات به سینما ضربه می‌زند و باید بدانیم سینما از کجا ضربه می‌خورد.ضمن اینکه این کار،اعتماد اهالی سینما به سازمان سینمایی را بالا می‌برد و می‌تواند راه نهادهای دیگر در زمینه مبارزه با فساد اداری باشد.

فرحبخش در ادامه گفت:در دهه شصت هم یکبار چنین اتفاقی در سینمای ایران افتاد اما آن زمان این ماجرا علنی نشد و اکنون هم سالها‌است که مسبب این کار در کانادا زندگی خوبی را می‌گذراند ولی دستگیری و علنی کردن این ماجرا اتفاق خوبی برای سازمان سینمایی بود و امیدوارم این سازمان در تمامی‌مسائل خود دست به شفاف سازی بزند.

پایان پیام/