مصطفی مشایخی، مدیرکل ارشاد استان مرکزی، در راستای ساخت تالار مرکزی این استان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: کارهای ساخت این تالار چند منظوره به علت تغییر پیمانکار کمی عقب افتاده بود. اما با تغییر پیمانکار توسط مدیر امور مالی وزارت ارشاد، سرعت 50 درصدی پیدا کرده است.

مشایخی بیان کرد: با وجود این که سرعت کار بیشتر قبل شده است، اما باز نسبت به حد مطلوب و فاصله زمانی‌ای که تا پایان دولت دهم، یعنی آخرین مهلت ساخت این مجموعه داریم، نیاز به مساعدت است. به همین دلیل خود من هر یک روز در میان به پروژه سر می‌زنم و روند ساخت آن را پیگیری می‌کنم.

وی مجموعه های این تالار را اینگونه توضیح داد: این مجموعه چند منظوره شامل سالن اجتماعاتی با ظرفیت 800 نفر، سایت اداری و آموزشی، گالری فرهنگی هنری، تالار موسیقی، رستوران سرپوشیده و سرباز و محوطه ای همراه با پارکینگ است.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی از ساخت تئاتر شهر این استان خبر داد و گفت: رایزنی‌هایی با شهرداری انجام شده است که طبق آن شهرداری 500 متر از پارک شهر استان مرکزی را به این طرح اختصاص دهد تا بتوانیم در آن تئاتر شهر بسازیم.

وی افزود: اگر پیگیری‌های ما پاسخ داده شود و شهرداری به قول خود عمل کند، به زودی ساخت این طرح را آغاز می‌کنیم. البته این کار نیازمند همکاری معاونت هنری نیز هست.

وی تاکید کرد که ساخت تئاتر شهر این منافاتی با تالار مرکزی استان ندارد و هرگاه مراحل اولیه کار انجام و تایید شود ساخت آن آغاز خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین، چندی پیش معاون اداری مالی وزارت ارشاد، در سفری به استان مرکزی بیان کرده بود: در حوزه زیرساخت‌ها بزرگ‌ترین کاری که امکان انجام آن بود احداث همین تالارها بود که کاری فراتر از این در حوزه زیرساخت فرهنگی و هنری نمی‌توان در تصور آورد.

وی با اشاره به اینکه نمونه این تالارها در کشور وجود ندارد و اولین در کشور است افزود: استانداردهای روز دنیا در همه این تالارها دیده شده، پلاتوهای متفاوت و متنوعی برای تمرین دارد، کارگاه‌های دکور، آموزش در آن دیده شده و تا سال‌های سال مشکل زیرساختی در کشور نخواهیم داشت.

معاون اداری و مالی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه این تالار یک پکیج کامل شامل دو سالن بزرگ، سالن نقد، کارگاه‌های دکور، آموزش، مدیریت و... را در خود دارد، خاطر نشان ساخت: این تالارها یک پکیج کامل فرهنگی هنری است، مجموعه‌ای از یک پکیج آموزشی و یک پکیج اجرا در حوزه هنر است.

فداکار با بیان اینکه گرانی مصالح ساختمانی لطمه‌ای در ادامه کار نداشته و هیچ‌کدام از این هشت پروژه مشکل مالی ندارند و اعتبارات آن‌ها به حد کافی تامین شده است ادامه داد: اعتبارات دیده شده برای احداث تا پایان تجهیز این تالارها در نظر گرفته شده که علاوه بر ساخت نزدیک به دو میلیارد تومان هزینه تجهیزات مانند تاسیسات، فنی، دیجیتالی و هزینه‌های دکوراتیو و کارهای فناوری جدید که تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: هشت پروژه از 31 پروژه در قالب پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به اتمام خواهد رسید و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون اداری و مالی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه این هشت پروژه در شهرهای اراک، قم، رشت، یاسوج، ارومیه، ساری، یزد و کرمان تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: پیشرفت‌های فیزیکی این هشت پروژه در کشور متفاوت است به طوری که بعضی از این پروژه‌ها از پیشرفت فیزیکی بالاترین 79 درصد و کمترین آن 30 درصد برخوردار است.

فداکار افزود: پروژه تالار اراک به دلیل تغییر پیمانکار از زمان مقرر عقب است و نسبت به سایر پروژه‌ها از کمترین پیشرفت برخوردار است که امیدواریم با تلاش پیمانکار جدید و سرعت بخشیدن به کارها و قول تحویل در مدت مقرر شاهد جبران عقب‌افتادگی باشیم.

انتهای پیام/38