سارا ساسانی یکی از هنرمندان عکاس به خبرنگار تجسمی ‌هنرآنلاین گفت: سال‌ها عکاسان در خدمت تئاتر بودند و کارگردان‌ها درباره عکس پیشنهاد می‌دادند و عکس ابزاری برای زنده نگه داشتن تئاتر بود اما اکنون پس از گذشت سال‌ها به این فکر رسیدیم که دیگر زمانی است که برای درک بهتر تصاویر هنر تئاتر را به خدمت بگیریم. بنابراین در این نمایشگاه نمایشی در دو سانس اجرا می‌شود که در قالب 5 اپیزود از لحظه‌هایی که در تئاتر عکاسی کرده‌ایم را شرح دهد. در حقیقت به وسیله این اجرا بر اساس عکس‌ها روایت جدیدی ارائه می‌شود.

وی درباره این پنج اپیزود گفت: در این اثر 5 اپیزود به نام‌های آنژیو گرافی مکبت ، زن- نوستالژیا ، مجلس امان نامه حضرت عباس (ع) ، سبز- قرمز- زرد، تی وی به مدت 45 دقیقه به اجرای عکس‌ها می‌پردازند و مخاطبان دقایقی با در یک گالری عکس قرار می‌گیرند و لحظاتی با جریان نمایش‌ها همسو می‌شوند و به طریق مواجهه در قطعات نمایشی دخیل می‌شوند و با عکس‌ها عجین. به علاوه اگر این شکل کار ادامه پیدا کند در دوره های بعد هنر عکاسی می تواند با هنرهای دیگر تلفیق می شود.

ساسانی با اشاره به اینکه این تصاویر به سه شکل به نمایش گذاشته می شود گفت: اولین شکل نمایش آثار به صورت قاب و نمایشگاهی است. دومین شکل به تصویرکشیدن عکس ها توسط ویدئو پروژکتور و این تصاویر همسو با اجرا به نمایش در می آید و سومین شکل نمایش هم روی تی وی پخش می شود.

این هنرمند عکاس درباره استقبال از نمایشگاه گفت: خوشبختانه از نمایشگاه استقبال گسترده ای شده به طوری که روز افتتاحیه تعدادی از میهمانان به علت ازدحام جمعیت امکان حضور در گالری را پیدا نکردند و در روزهای گذشته هم هر سانس حداقل 30 نفر شرکت کرده اند.

سارا ساسانی، سمانه غلام نژاد، محمد محبی، موسی‌هاشم زاده صاحبان آثار عکاسی در "مواجهه" هستند و همچنین سید سعید‌هاشم زاده و رضا غیور طراحان پرفورمنس و رشید آقایی،الهام آهویی،مهدی حنفی،علی خلعتبری،امیر زمانی فرد،امیر سامعریا، مرضیه شاطر طوسی، رضا غیور، دنیا نصر، پریسا نورسته، نونا نیسی، سید سعید‌هاشم زاده اجراگران عکس ها هستند.

این نمایشگاه هر روز در دو سانس 18و19 اجرا می‌شود و تا 30 آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/31/34