به گزارش خبرنگارهنرآنلاین؛ نمایشگاه لباس هنر حرکتی نو و خلاقانه است که برای نخستین باردرایران توسط نزدیک به 50هنرمند شاخص برگزارمی شود. در این نمایشگاه هنرمندان نقاش، گرافیست، تصویرگر و صنایع دستی آثار هنری خود را به جای بوم بر روی تی شرت اجرا نموده و به نمایش می گذارند و با تی شرت ها به عنوان یک اثر هنری برخورد می کنند.

با این که درنگاه نخست نقاشی کردن بر روی تی شرت کار ساده ای به نظر می رسد اما کمتر هنرمندی است که با این موضوع از نگاه هنری برخورد کرده اند و این کار را جدی گرفته باشند. البته هنرمندانی چون رضا هدایت همواره بر روی پیراهن های که بر تن می کند گوشه ای از نقاشی هایی که بر روی بوم هایش روایت می کند اما کمتر پیش می آید که چنین تجربه ای داشته باشد.

البته درسال های اخیرچندین برند لباس هنری؛ مسابقه ای را برای تصویرگری برگزارمی کنند وطرح های برگزیده برروی تی شرت نقش می بینند اما به گفته رحمان طائفی مقدم؛ نمایشگاه لباس هنرهیچ کارکردی ندارد و تنها یک فرصت و امکان است که هنرمندان به جای طراحی و نقاشی برروی بوم برروی تی شرت نقاشی کنند و تی شرت هایی که دراین نمایشگاه به نمایش گذاشته می شوند، تک نسخه ای وبه هیچ وجه جنبه تولید انبوه نخواهند داشت.

جمشید حقیقت شناس نقاش می گوید: به نظر من نقاشی کردن بر روی تی شرت کارسهل و ممتنعی است؛ درست مثل شعرسعدی و با این که من سالهاست که نقاشی می کنم اما دراین موقیعت جدید واقعا دچار مشکل شدم و با این که فضا و امکانات جدیدی را برای نقاشی تجربه کردم اما کار واقعا دشواری بود و فکر می کنم کم نباشد تعداد هنرمندانی که در مواجهه با این موضوع و کانسپت جدید دچار مشکل نشده باشند.

طائفی مقدم درباره تعداد هنرمندانی که درنمایشگاه لباس هنر آثارشان به نمایش گذاشته می شود؛ می گوید: اززمانی که تصمیم گرفتیم ایده برپایی این نمایشگاه را به مرحله اجرا بگذاریم؛ 50 هنرمند را انتخاب کردیم و براساس انتخاب خودشان دو تی شرت را در اختیار آنها گذاشتیم. رنگ تی شرت هایی که برای این نمایشگاه انتخاب کردیم سفید و مشکی است و هر هنرمند براساس ایده ای که داشت، رنگ تی شرت هایش را انتخاب کرد.

به گفته مدیر پروژه لباس هنر؛ قرار است که هنرمندان تا پایان آبان ماه تی شرت هایی که تحویل گرفته اند کامل به ما تحویل بدهنذ اما این امکان دارد که به دلیل عدم تجربه کاری بر روی این موضوع موجب شود که برخی از هنرمندان از این کار منصرف شده باشند. البته چنین اتفاقی در نمایشگاهی که نو و بکراست بدیهی است. در این صورت هنرمندان دیگری برای همراهی با این پروژه دعوت خواهند شد. این نمایشگاه در آذرماه 1391 با همکاری و مدیریت رحمن طائفی اقدم ، جمشید حقیقت شناس و الهام فرسادنیا در خانه هنرمندان گالری زمستان برگزار خواهد شد.

هنرمندانی همچون : قباد شیوا ، محمدعلی بنی اسدی، احمد وکیلی، رضا بانگیز، بهرام کلهرنیا، جمشید حقیقت شناس، مهناز پسیخانی، فریبا افلاطون، هوشنگ فرزان، احمد خلیلی فرد، ژیلا کامیاب، نعمت لاله ای، آریا شکوهی اقبال، صادق فرج تبریزی، طاهره محبی تابان، فرزانه قریشی، بهزاد شیشه گران، رضا هدایت، جلال متولی، شهناز زهتاب، دلبر شهباز، ماتیسا کازرونی، بهزاد شفق، فرزاد ادیبی، محمدرضا قربانی اقدم، جواد نوبهار، مینا نادری، مریم قاضیانی، فلور فیض بخش، شیوا اصغری، پدیده فرزان، سید محمد فاطمی، فاطمه بهرامی، نیلوفر قادری نژاد، همایون موسوی، آرش تنهایی، هادی جمالی، کیوان عسگری و ... در این نمایشگاه آثار خود را به عرضه نمایش خواهند گذاشت.