به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مجسمه های شهری در نگارخانه سلطانعلی مشهدی اظهار کرد: ارائه کارهای حجمی در شهر مشهد هویت شهر را ارتقا می دهد.

وی بیان کرد: در دومین دوره برپایی این جشنواره،‌ ‌در مجموع 196 هنرمند 480 طرح پیشنهادی را به دبیرخانه های جشنواره فرستادند.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد یادآور شد: تنوع آثار در این نمایشگاه حفظ شده و با سبک های مختلف کارهای انتزاعی وفرم برای مخاطبان با سلیقه های مختلف به نمایش گذاشته شود.

مظفری با بیان اینکه سه شنبه صبح آثار داوری خواهد شد افزود: شورای انتخاب آثاروداوری این جشنواره را استاد سعیدشهلاپور، دکتر عباس اکبری،رضاقره باغی، کامبیز صبری و سیدمجتبی موسوی تشکیل می دهند.

وی ناکید کرد: برترین یادمان های شهری مشهد الرضا (ع) در این نمایشگاه گرد آمده و آثاری از داوران واستادان این رشته نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص رویکرد جشنواره گفت: موضوعات فرهنگ رضوی و امام رضا (ع) و هنر، زندگی، معنویت با توجه به بافت فرهنگی شهر مشهد مد نظر قرار گرفته است.

مظفری گفت: 88 یادمان در شهر مشهد داریم که 80 درصد آنها با رویکرد معنوی است و از هفته آینده این یادمان ها پلاک گذاری خواهد شد.

گفتنی است، نمایشگاه یادمان های شهری مشهد الرضا (ع) تا 30 آبانماه درچارسوق هنر مشهد ضلع غربی کوهسنگی دایر خواهد بود.

انتهای پیام/28