به گزارش هنرآنلاین، جواد جعفری دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یادمان های شهری مشهد الرضا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید کارهای هنری متفاوتی را به لحاظ تاثیرگذاری و اشاعه روح معنویت در شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران ارائه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: درب های ارشاد اسلامی به روی تمامی هنرمندان وکسانی که می خواهند در زمینه هنر های تجسمی کار کنند باز است واین اداره از آنان حمایت خواهد کرد.

وی بیان کرد: نقطه عطف این فعالیت ها این است که از ظرفیت های هنری استفاده کنیم و بکار گیری هنر ماندگاری روح معنویت وفرهنگ دینی رابیشتر می کند.

وی گفت: گاهی ممکن است یک کتاب به اندازه یک قطعه شعر تاثیر گذار نباشد و یک بیت شعر معنایی را به فرد ارائه دهد که با خواندن یک کتاب دریافت می کرد.

جعفری تاکید کرد: مجسمه سازی و کارهای حجمی نیز اثری هنری است که می تواند به سرعت یک مفهوم را در ذهن تداعی کند که ممکن است با ساعتها مطالعه درک نشود.

وی یاد آور شد: نمونه عملی این موضوع آثار حجمی است که در سطح شهر مشهد نصب شده و مفاهیم نابی مثل توبه، بازگشت، زیارت را در ذهن تداعی می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه شهرداری مشهد با ارائه این آثار هنری کاری کارستان انجام داده است افزود: مفاهیم نابی که این آثار به مردم ارائه می دهند با روح معنوی شهر مشهد نیز سازگار است.

وی با اشاره به اینکه ارائه این کارهای هنری تجربه ای جدید در سطح شهر مشهد است افزود: با اینکه سالانه تعداد محدودی از آثار در شهر نصب خواهد شد اما به مرور زمان با یک تحول فرهنگی رو به رو خواهیم شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با نصب یادمانهای معنوی در شهر مشهد هویت شهر رضوی با نمادهای رضوی تعریف می شود.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه در مشهد نشان دهنده توانمندیهایی است که در این شهر وجود دارد و جریان فرهنگی شهر را به این سمت سوق داده است.

وی تصریح کرد: مشهد مهد هنرهای تجسمی است و هنرمندان صاحب نامی را درخود جای داده است که در ارائه آثار ارزشمند حجمی موثر بوده اند.

گفتنی است، نمایشگاه یادمان های شهری مشهد الرضا در ضلع غربی بوستان کوهسنگی در نگارخانه سلطانعلی مشهدی تا پایان آبان ماه در حال برگزاری است و بازدید برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/28