به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، درام تاریخی "لینکلن" به نویسندگی "دوریس کرنز گودوین" و "تونی کوشنر" و کارگردانی "استیون اسپیلبرگ" با هزینه‌ای نزدیک به 120 میلیون دلار تولید شده و اکران آن از روز 16ماه نوامبر برابر با 26 آبان ماه سال‌جاری در سینماهای جهان آغاز می‌شود.

در این فیلم تاریخی زندگینامه‌ای که "کاتلین کندی" تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، بازیگرانی همچون؛ "دانیل دی.لوئیس"، "سالی فیلد"، "تامی لی‌جونز"، "دیوید استراترن"، "جوزف گاردن لویت"، "جیمز اسپادر"، "جان هاواکس"، "بوریس مک گیل"، "تیم بلک نلسون" و "لی پک" ایفای نقش می‌کنند.

همچنین "جان ویلیامز" هم به عنوان آهنگساز با "استیون اسپیلبرگ" در فیلم "لینکلن" همکاری کرده است.

"آبراهام لینکلن" به عنوان نخستین رئیس‌جمهور از حزب جمهوریخواه آمریکا، امروز بدین جهت مشهور است که به تاریخ برده‌داری در این کشور خاتمه داد و ایالات متحده آمریکا را با نظارت بر مسائل مربوط به جنگ در طی جنگ داخلی آمریکا پا برجا نگه داشت.

تاریخ نویسان بر این باورند که "آبراهام لینکلن" بر نهادهای سیاسی و اجتماعی آمریکا تأثیری ماندگار بر جای نهاد به ویژه اینکه این روال را در پیش گرفت که تمرکز قدرت را در دولت فدرال افزایش دهد و از قدرت دولت‌های ایالتی بکاهد. اعتبار او مدیون نقش در تعریف مسائل بزرگ و مهم، سازماندهی جنگ داخلی و پیروزی در آن، از بین بردن برده‌داری، تجدیدنظر در ارزش‌های ملی، تشکیل حزب سیاسی نوین و حفظ آمریکا است. همچنین ترور او در نگاه میلیون‌ها تن از مردم آمریکا شهادت محسوب شد.

آنونس فیلم سینمایی "لینکلن" را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.