شاهپری بهزادی در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه ششمین نمایشگاه انفرادی من در داخل کشور است که در این نمایشگاه 11 تابلو نقاشی اکرولیک روی پارچه درابعاد بزرگ به نمایش گذاشته شده است.

بهزادی که قریب به چهارسال است که دوباره با تکنیک اکرولیک روی پارچه کار می کند درباره نقاشی‌های این مجموعه می‌گوید: نقاشی‌های این مجموعه در ادامه کارهای پیشین من است. نقاشی‌های آبستره‌ای که درآن‌ها موضوع نیز به چشم می‌خورد. در نقاشی‌های آبستره من مدتی است که اشیا حضورفرمی‌ دارند. اشیایی زندگی شهری و زندگی بدوی وجود دارند.

به گفته بهزادی تمام نقاشی‌های این مجموعه با نقطه روی زمینه پارچه‌های رنگ شده کارشده‌اند. کارهای این مجموعه از چهار تا هفت میلیون قیمت گذاری شده‌اند.

او افزود: من هنوز آبستره نقاشی می‌کنم. تصاویر ذهنی من همگی آبستره هستند، بدون هیچ تداعی مشخصی و باید بگویم چاره‌ای جز این گونه کشیدن ندارم. اگر از قید تداعی موضوعات بگذریم، من و شما می‌توانیم برسر احساسی که از "مشاهده کردن" طبیعت به ما دست می‌دهد به تفاهم برسیم. من از طبیعت فاصله نمی‌گیرم تا دور نمای آن را بکشم بلکه درون طبیعت احساسم را قابل مشاهده کنم.

فضایی رنگین که حامل حسی از طبیعت است مسئله مرا طرح می‌کند. از آن پس باید آن را حل کنم، ساده کنم و بسازم، ادامه می‌دهم تا مسئله‌ام حل شود.

محسن صادقیان در یادداشتی بر تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌های بهزادی نوشته است: "در خلوت بازیگوشانه‌اش تجربه‌هایی می‌کند، شعردرونش، تنهایی‌اش و بی‌غل وغش بودنش او را به نقاشی خودآموخته تبدیل کرده است؛ نه به کلماتی فاخر می‌اندیشد و نه حوصله گفتن جملاتی پیچیده را دارد. "

به گفته صادقیان، "شاه‌پری بهزادی بی‌ادعا و بی‌هیاهوست و درمحدوده خود کم‌نظیراست. چند سالی همجوار و هم‌صحبت بودیم و ازاین جهت آشنایی و نظراتم در مورد کارهایش محدود به دو دوره می‌شود."

او با ارزیابی دوره‌های کاری این هنرمند نقاش نوشته است: "دوره اول درمقایسه با تجربه‌های پیشین فهیمانه‌تر و خردمندانه‌تراست. فرآیند کارهایش با زمینه‌سازی ژرف و عمیقی شروع می‌شد و با اندکی تغییر پایان می‌یافت و با زبانی انتزاعی و بیانی بی‌واسطه، برای هرمخاطبی تعبیری دارد، به معنای متفاوت و برای خودش دورنمایی از طبیعت با تلالویی سرشاراز نور و سایه است. "

به گفته سلطانی؛ دوره دوم که بخشی از آن‌ها شامل همین نمایشگاه می‌شود، با همان فضا و تجربه‌های دوره قبل ادامه می‌یابد. این بار بر پهنه زمینه‌سازی شده پرفضا و پرژرفایش، با زمان و مکانی ناژمعلوم اشیایی را با نقاطی رنگین پردازش می‌کند."

او معتقد است:" اشیایی که وسیله و ابزار کارند، یا فرم‌های بسیارساده شده‌ای ازمعماری و وسایل خانه و بعضا فرم‌های ارگانیک، حضوراین اشیا و نحوه اجرایشان به گونه‌ای است که آثاراین دوره شاه‌پری خصلتی رمز‌گونه و معناگرا به خود می‌گیرد. پیگیری مسیردرونی و آزمون‌های غیرمتعارف و ... تاثیرپذیری از رویداد و رخدادهای اجتماعی از تاکیدات این دوره است. "

شاه پری بهزادی متولد 1351 تهران و دانش آموخته گرافیک از دانشکده هنر ومعماری است او تاکنون نمایشگاه های متعددی درایران، لهستان،فرانسه، مجارستان،مجارستان،اسلواکی برپا کرده است.

این نمایشگاه از پنجم تا 16 آبان ماه در گالری اعتماد به نشانی خیابان باهنر، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان(دوراهی سمت راست)، پلاک چهار برپا است.

انتهای پیام/31/32