به گزارش هنرآنلاین، مهندس تراب محمدی گفت: 22 تن از هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی به نمایندگی از استان در نمایشگاه های توانمندی صنایع دستی استان های کشور طی این دو ماه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، مجموعه کاخ سعدآباد تهران و خراسان رضوی استان های برگزار کننده نمایشگاه های صنایع دستی و جشنواره های فرهنگ و اقوام ایرانی اند که هنرمندانی از آذربایجان شرقی در آنها حضور یافته اند.

محمدی با اشاره به حضور آثاری از تمام استان های کشور در این نمایشگاه های ملی خاطرنشان کرد: ورنی، نازک کاری چوب، سراجی سنتی، همجوشی شیشه، سفال، سرامیک، زیورآلات سنتی، حکاکی روی نقره، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی های سنتی و آلاچیق های عشایری آذربایجان شرقی رشته های صنایع دستی و غرفه های استان را در این نمایشگاه ها تشکیل می دادند.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان تصریح کرد: همچنین صنایع دستی آذربایجان شرقی توانست رتبه استان برتر را در نمایشگاه و جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان به دست آورد.

محمدی با اشاره به لزوم حضور مستمر هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاه های ملی و بین المللی، خاطر نشان کرد: حضور در نمایشگاههای تخصصی از جمله برنامه های دائمی هنرمندان استان به شمار می رود، که به دلیل اهمیت آشنایی سایر شهرها و کشورها با توانمندی ها و جاذبه های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین افزایش 11 درصدی اعتبارات آموزشی صنایع دستی آذربایجان شرقی را در سال 91 نسبت به سال گذشته از دیگر اقدامات انجام گرفته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای حمایت از هنرمندان و فعالان رشته های مختلف صنایع دستی در آذربایجان شرقی عنوان کرد.

انتهای پیام/31