به گزارش هنرآنلاین نمایشگاه انفرادی این هنرمند در حالی در فرهنگسرای مهر افتتاح شد که درودی خود در فرانسه به سر می‌برد و نمایشگاه قبلی وی اردیبشهت ماه امسال در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شده بود.

فرهنگسرای مهر در محله خانی آباد با هماهنگی بنیاد درودی این نمایشگاه را بر پا کرده است.

این نمایشگاه در برگیرنده 18 تابلو از دوره‌های مختلف کاری این هنرمند است و علاقه‌مندان نیز می‌توانند تا 30 آبان از این آثار به نشانی خانی آباد نو، خیابان شهید لطیفی ، کوچه تگرگ ، بوستان بعثت ، فرهنگسرای مهر دیدن کنند.

بنیاد ایران درودی در سال 90 به منظور ایجاد موزه این هنرمند برجسته ایران و انجام فعالیت های فرهنگی هنری در حوزه هنرهای تجسمی، با حمایت ایشان توسط جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر تأسیس شد و درّودی کلیه آثار موجودش را به منظور اهدا به ملت ایران، به این بنیاد بخشیده است. این نمایشگاه دومین فعالیت رسمی این بنیاد است که با مشارکت فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.

ایران درودی هنرمند نقاش هفتاد و پنج ساله دانش‌آموخته دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس «بوزار» در رشته نقاشی، مدرسه لوور پاریس در رشته تاریخ هنر معاصر، دانشکده سلطنتی بروکسل در رشته ویترای و انستیتو آر. سی.آ. نیویورک در رشته کارگردانی سینما و برنامه‌های تلویزیونی است.

از او علاوه بر پنجاه و هشت نمایشگاه انفرادی، بیش از دویست نمایشگاه گروهی نیز در کشورهای مختلف دنیا از جمله؛ ایران، فرانسه، بلژیک، سوئیس، آمریکا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، کانادا، موناکو، آلمان، لبنان و امارات متحده ی عربی برپا شده است.

از مهمترین نمایشگاه های او می‌توان به نمایشگاه‌هایش در مرکز هنرهای میامی بیچ، دانشگاه کلمبیا آمریکا، موزه ایکسل بروکسل، گالری سنتاماریا پیزا میلان، گالری دوران پاریس، گالری آرتیوم آرتیست ژنو، گالری 21 زوریخ، گالری دروان توکیو، گالری لاگالریا مکزیک، گالری اریتاژ تورنتو، موزه ی هنرهای زیبای مکزیکوسیتی، هتل انترکنتینانتال ژنو، گالری بایول پاریس، فرست کردیت بانک لوس آنجلس، گالری 54 نیویورک، سازمان ملل متحد نیویورک، دانشگاه ویرجینیا تک آمریکا و موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد.

انتهای پیام/31