به گزارش خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین، در این نشست تخصصی مهندس خیرآبادی درباره نیاز توسعه صنعت پوشاک کشور گفت: همیشه باید بر داشته های خود تاکید داشته باشیم چرا که مسلما آنچه در گذشته وجود داشته است مربوط به پیشینیان ماست و امروز ما هستیم که به خلق اتفاقات تازه می پردازیم لذا باید بر امروز و حالای خود با توجه به امکانات و پتانسیل های موجود تکیه کنیم.

وی در ادامه افزود: طراحی و خلق یک لباس طی یک پروسه طولانی شکل می گیرد مساله ای که از کشت و تولید پنبه در زمین های کشاورزی آغاز می شود و تا روند تولید در نساجی پیش می رود.

این مهندس عرصه نساجی و تولید تاکید کرد: خرید پارچه ابتدایی ترین مرحله شروع کار تولید پوشاک است در واقع تولیدکننده برای شروع پروسه تولید پوشاک ابتدا نوع پارچه مورد نظر خود را تهیه می کند.

خیرآبادی توضیح داد: پارچه در مرحله شروع تولید دو نوع است. نوع اول مربوط به پارچه هایی است که براساسا نوع تولید به کارخانه نساجی سفارش داده شده است به همین خاطر تقریبا متفاوت از آن چیزی است که در بازار وجود دارد اما بخش عمده تولید پوشاک به کلکسیون های فصل یا موجودی بازار نساجی باز می گردد که بر اساس آن مدل ها وارد جامعه می شوند.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته که صنعت پوشاک را به عنوان یکی از مهمترین بخش ها دریافته اند شبکه های تبلیغ مدل های پوشاک وجود دارند که در اغلب موارد مدل های ارائه شده قابلیت تولید انبوه را دارا نیستند اما هدف اصلی مدیران این بخش ها این است که مخاطبان را به تمرکز بر برندها و نوع کالاهای موجود برسانند.

این مهندس عرصه نساجی و تولید پوشاک ادامه داد: قطعا تمام طرح هایی که از سوی طراحان ارائه می شوند قابلیت تولید انبوه را ندارد و بخشی از آنان تنها به عنوان ارائه یک سبک و ایجاد فضای متفاوت در حوزه مد تولید می شوند.

خیرآبادی عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل در تولید پوشاک مباحث اصلی مربوط به ایجاد کسب و کار و مشخصه های آن است.

وی افزود: مدیریت سیستم کارگاه یا کارخانه نیز از جمله مسائلی است که بسیار بر نوع عملکرد مجموعه تاثیر دارد به همین خاطر مباحث گسترده ای در حوزه فروش، تولید، منابع انسانی، مالی، بازاریابی و... را در بر می گیرد که نوسان و تغییر هر کدام از این موارد می تواند بر نحوه ارائه پوشاک و بازار آن تاثیر داشته باشد.

در ادامه این جلسه مهندس خیرآبادی به تشریح وضیعت کارگاه های پوشاک در کشورهای مختلف و نحوه مدیریت آنها با استفاده از کلیپ های تصویری پرداختند.

بر اساس این گزارش، استقبال طراحان و فعالان عرصه پوشاک از این نشست بسیار عالی بود به نحوی که جلسات به خاطر سوالات مکرر و اشتیاق مخاطبان قدری بیشتر از زمان تعیین شده طول کشید.

انتهای پیام/61