به گزارش هنرآنلاین، نخستین نمایشگاه عکس با موضوع "جایی برای دیوار نوشتن" برگرفته از 30 اثر عکاسی از مهدی توکلی عکاس جوان کردستانی از 14 آبان به مدت شش روز در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج دایر شده‌ است.

در این نمایشگاه منحصر به فرد که برای نخستین بار در استان دایر شده است این عکاس جوان پس از 3 سال فعالیت و سوژه‌یابی 30 اثر برتر خویش را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ است.

در این آثار ارائه‌ شده نماهایی از دیوارنوشته‌های سطح خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف در استان‌های کردستان، همدان، تهران و گیلان و همچنین شهرهای اربیل و سلیمانیه کردستان عراق به نمایش گذاشته شده‌ است که هرکدام از این دیوارنوشته‌ها به مسئله‌ای در حوزه‌های مختلف اجتماعی اشاره دارند.

مهدی توکلی عکاس جوان سنندجی از شش سال پیش فعالیت تخصصی خود را در حوزه عکاسی آغاز کرده و تاکنون 32 نمایشگاه انفرادی و گروهی را در شهرهای مختلف ایران اسلامی و سه نمایشگاه را نیز در کشور عراق و کانادا داشته است.

گفتنی است آثار ارائه شده در این نمایشگاه تا 19 آبان ماه پذیرای بازدیدکنندگان سنندجی خواهد بود و در آذرماه سال‌جاری نیز در شهر همدان به نمایش گذاشته خواهند شد.

این جوان هنرمند کردستانی در حاشیه برپایی سی‌و دومین نمایشگاه خویش گفت: متأسفانه علی‌رغم استعدادهای ناب هنری در استان کردستان به دلیل ضعف در حمایت‌ها و نبود متولی اصلی برای حمایت از آثار هنری شاهد افت و خیزهای بسیاری در خلق آثار هنری در استان هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه عکاسی نه تنها شاهد تعطیلی و عدم فعالیت خانه عکاسان استان هستیم بلکه به دلیل عدم حمایت مادی و معنوی از هنرمندان این عرصه روز به روز شاهد بی‌میلی آنان برای برپایی نمایشگاه‌هایی برای ارائه آثارشان هستیم.

توکلی بیان کرد: همه هزینه‌های برپایی یک نمایشگاه هنری به ویژه در حوزه عکاسی را باید خود هنرمند متقبل شود و اگر هم دستگاه‌های حمایتی در این حوزه وارد شوند فقط می‌توانند 100 هزار تومان و یا 200 هزار تومان کمک کنند که این مهم حتی یک دهم کل هزینه‌های برپایی یک نمایشگاه کوچک را هم شامل نمی‌شود.

این جوان هنرمند کردستانی با اشاره به وضعیت عکاسان و فعالان این حوزه در دیگر استان‌های کشور اظهار کرد: استان کردستان جزو معدود استان‌هایی است که خانه عکاسان این استان غیر فعال بوده و حمایت آنچنانی از فعالان این عرصه نمی‌شود و اسپانسری مالی نیز در این حوزه وارد نشده است.

وی افزود: به همین دلیل بیشتر عکاسان استان به ناچار باید آثار خویش را در دیگر استان‌های کشور به نمایش بگذراند.

توکلی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت دستگاه‌های متولی امر شاهد فعال شدن خانه عکاسان استان و ارتقای فعالیت‌های آموزشی و حمایتی با محوریت این خانه در استان باشیم.

انتهای پیام/31