به گزارش هنرآنلاین، دبیر دوسالانه تذهیب گفت: در این مجموعه منتخب برترین قطعات موجود نستعلیق در موزه‌ها و مراکز گوناگون آستان قدس رضوی رونمایی می‌شود.

علی ثابت‌نیا همچنین از رونمایی دومین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این مجموعه کتیبه‌های ارزشمند مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته او در حال حاضر فعالیت‌های پژوهشی و تحلیل این مجموعه به پایان رسیده است و پس از سومین دوسالانه تذهیب‌‌های قرآنی کار چاپ آن انجام می‌شود.

مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی همچنین از انتشار سومین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی تا پایان سال خبر داد و افزود: این مجموعه دوجلدی شامل منتخب قرآن‌های نفیس آستان قدس رضوی است که در آن تذهیب‌ها و خطوط بسیار ارزشمندی از قرن 2 تا 14 هجری عرضه می‌شود.

دبیر دوسالانه تذهیب‌های قرآنی تصریح کرد: بازنگری داشته‌های گذشته و نگاه پژوهشی، آموزشی به تذهیب‌هایی که از گذشتگان بر جای مانده از اهداف اصلی دوسالانه تذهیب‌های قرآنی است. در این راستا از ابتدای فعالیت این دوسالانه عرضه آثار ارزشمند موجود در مجموعه‌های گوناگون آستان قدس رضوی به روش‌های گوناگون مورد توجه قرار گرفت.

ثابت‌نیا با اشاره به چاپ و توزیع مجموع آثار راه یافته به دو دوره گذشته دوسالانه تذهیب‌های قرآنی گفت: افزون بر این انتشار مجموعه هفت آیه و همچنین 40 آیینه که با همکاری اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی صورت گرفته است، بخشی از تلاش‌های دوسالانه برای احیای هنرهای سنتی در دوره‌های قبل دوسالانه بوده است.

مراسم اختتامیه سومین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و رونمایی از اولین مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی با حضور جمعی از برجسته‌ترین هنرمندان کشور همچون غلامحسین امیرخانی، مجید شهریان، یدالله کابلی، مهدی فلاح، مسعود نجابتی و داریوش ارجمند 18 آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/31