به گزارش هنرآنلاین، حسین علیپور در حاشیه افتتاحیه دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران که به همت سازمان بسیج هنرمندان مازندران برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره دوسالانه است و امسال نیز نسبت به دوره قبل با استقبال هنرمندان در عرصه تئاتر روبه رو شد، اظهار کرد: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که گروه نمایش برتر بنا به نظر داوران در مرحله بعدی به سطح کشوری راه می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه اردیبهشت سال جاری دبیرخانه دهمین جشنواره تئاتر بسیج فراخوانی را به کانون‌های بسیج استان و شهرستان ارسال کرد، ادامه داد: هدف ما ترویج و اشاعه فرهنگ ناب بسیج در عرصه فرهنگ، هنر و حمایت و پشتیبانی از اجرای عمومی نمایش بسیج در سطح استان است.

این مسئول تصریح کرد: با برگزاری جشنواره، نخبگان هنری بسیج به منظور ایجاد رقابت سالم و سازنده و نیز تولید آثار فاخر و مناسب آغاز به کار کرد.

علیپور متون نمایشی را در پنج بخش عنوان کرد و گفت: بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قصص قرآن، تاریخ اسلام، مفاخر جهان اسلام، مضامین آئینی و اجتماعی از سری موضوع‌های دهمین جشنواره تئاتر بسیج بود.

وی با بیان اینکه 66 نمایش نامه در قالب‌های صحنه‌ای، خیابانی، کودک، نوجوان، عروسکی و نیز نمایشنامه نویسی به دبیرخانه جشنواره رسید، تصریح کرد: با توجه به دومین تجربه تخصصی سازمان بسیج هنرمندان استان در برگزاری جشنواره تئاتر، نسبت به دوره قبل از رشد دو برابری ارسال آثار برخوردار بود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران خاطرنشان کرد: داوران بعد از بازخوانی و نمایشنامه‌های ارسالی 26 نمایشنامه را مناسب راه‌یابی به مرحله بازبینی دانستند که در نهایت پس از انجام مرحله بازبینی، شش نمایش از شهر‌های ساری، بهشهر، جویبار، قائمشهر و آمل به مرحله نهایی دهمین جشنواره تئاتر بسیج استان راه یافتند.

علیپور نمایشنامه‌های منتخب را برشمرد و گفت: نمایش " دوره گرد" نوشته حمیدرضا صفار به کارگردانی محمدرضا ورشوچی از جویبار،"نشانی" نوشته و کارگردانی منیژه معصومی، " ترانه ای برای آیدا" نوشته حمیدرضا نعیمی و کارگردانی بامداد یوسفی از قائمشهر،" شمشیر ابن ملجم" نوشته محسن اردشیر به کارگردانی مشترک غنچه شکوهیان و محسن اردشیر از آمل، " شهادت‌خوانی شهرزاد و شمعون" نوشته فرهاد ارشاد به کارگردانی علی کشاورزیان از بهشهر، " بانوی قهرمان" نوشته سعد الله ولی زاده به کارگردانی ابوالقاسم رجبی کیاسری از ساری، منتخب دهمین جشنواره تئاتر بسیج بودند که هر یک به مدت پنج شب اجرای عمومی نیز داشتند.

وی با بیان اینکه منتخبان جشنواره تئاتر بسیج 15 و 16 آبان ماه سال جاری در دو سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی ارشاد استان و حوزه هنری با هم به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: در نهایت گروه‌های برتر این جشنواره برای حضور در دهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج کشور به تهران معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/31