به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، شب گذشته آیین اختتامیه ویژه برنامه طواف تا ولایت با حضور حمید شاه آبادی؛ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشور در سالن اصلی برج آزادی برگزار شد. در این مراسم داوود احمدی نژاد، علیرضا حسینی مدیرعامل بنیاد رودکی و کیوان سهرابی دبیر برنامه طواف تا ولایت حضور داشتند.

حمید شاه‌آبادی در بخشی از این مراسم با اشاره به نقش ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی گفت: رکن رکین نظام ما ولایت فقیه است و ما باید در پاسداشت این ارزش بزرگ همواره کوشا باشیم زیرا برای مومن مسلمان شیعه کعبه واقعی مقام ولایت است.

وی ادامه داد: پیامبران الهی تنها دارای مقام نبوت بوده‌اند و از میان آنها تنها ابراهیم(ع) و محمد(ص) دارای مقام امامت بودند. از همین جا می‌توان دریافت که امامت مقام والایی است که جامعه باید به سمت آن هدایت شده و مانند سُرمه ای بر چشم مردم باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هنرمندان کشور باید تلاش کنند که والاترین ارزش کشور را در قالب هنر ارائه دهند زیرا که هیچ زبان برتر از هنر برای بیان این مقام والا وجود ندارد. برای مثال یک اثر تجسمی می تواند حاوی بزرگترین پیام های ولایی باشد.

شاه آبادی در ادامه صحبت هایش به برگزاری موفق برنامه طواف تا ولایت اشاره کرد و گفت: برنامه طواف تا ولایت امسال به گونه‌ای دیگر برگزار شد و زمینه های مشارکت بیشتر استان‌ها را فراهم کرد. من از همه عزیزانی که نگذاشتند چراغ این حرکت فرهنگی و هنری خاموش شود تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: از همه برگزار کننده این جشنواره می خواهم که از هم اکنون به فکر برگزاری این جشنواره در سال آینده باشند و تمام تلاش خود را برای هر چه با شکوه تر برگزار کردن این جشنواره به کار گیرند.

برج آزادی دبیرخانه دائمی جشنواره شود

در بخش دیگری از این مراسم کیوان سهرابی دبیر ویژه برنامه طواف تا ولایت در سخنانی ضمن ارائه شمایی کلی از برنامه امسال گفت: در سال های گذشته برنامه طواف تا ولایت به صورت جشنواره برگزار می شد ولی امسال به دلیل ازدحام برنامه های معاونت هنری تنها در قالب یک ویژه برنامه برگزار شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه طواف تا ولایت ترجیح دادیم این برنامه را به استان های مختلف ببریم که حاصل این کار مشارکت بسیار مناسب استان ها در برگزاری طواف تا ولایت بود.

سهرابی با اشاره به برپایی دبیرخانه دائمی این جشنواره گفت: جشنواره طواف تا ولایت در برج آزادی آغاز به کار کرد و امسال نیز به خانه خود بازگشت و با محوریت برج آزادی برگزار شد. از معاونت هنری تقاضا داریم دبیرخانه دائمی این جشنواره را در برج آزادی برپا کنند.

وقت کم برای موسیقی

یکی از نکات برگزاری مراسم اختتامیه طواف تا ولایت اجرای ضعیف مجری برنامه و ناهماهنگی برگزار کنندگان بود. این ناهماهنگی تا جایی پیش رفت که گروه موسیقی "عارف" با اشاره های مداوم افراد پشت صحنه در میانه اجرای خود موسیقی را نیمه کاره رها و صحنه را ترک کردند. وقتی افراد پشت صحنه دیدند که حرکت شایسته ای نکرده اند تصمیم گرفتند بار دیگر گروه را به روی صحنه بفرستند.

گروه موسیقی عارف در بخشی از مراسم شب گذشته به اجرای قطعاتی در آواز دشتی با خوانندگی داروش کاکاوند پرداختند. نوازندگی نی را آرش ترابی بر عهده داشت و محسن فرید مهر نوازنده سه تار بود، همچنین امیر میرزایی در گروه عارف تنبک می نواخت. آواز این اجرا با غزلی از حافظ و دوبیتی هایی از باباطاهر بود. همچنین گروه عارف تصنیف "ما سر خوشان مست" را در آخر اجرای خود نواخت.

نقالی و پرده خوانی

در بخش دیگری از مراسم دیشب نیز گروه "میثم" به اجرای برنامه پرداخت. برنامه این گروه شامل پرده خوانی و نقالی داستان غدیر بود. این برنامه از سوی حاضران در سالن اصلی برج آزادی مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام / 42