به گزارش هنرآنلاین، سید علی زمزم سرپرست معاونت هنری این اداره کل با اعلام این خبر افزود: آیین نامه درجه بندی گروه های نمایشی آماده و به گروه ها اعلام می شود و براساس آن، درجه بندی در سه رسته " الف"، " ب "، " ج "صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس نیز میزان حمایت مالی از گروه های نمایشی متفاوت خواهد بود و مسلماً گروه هایی که در درجه بالاتری قرار گیرند، این حمایت مالی از بقیه گروه ها بیشتر خواهد بود.

وی اظهار کرد: برهمین اساس پیش بینی شده که برای حمایت از رشد و توسعه هنر تئاتر و هنرمندان خلاق و پرتلاش این عرصه به گروههای نمایشی رده الف کمک های نقدی بیشتری پرداخت شود.

زمزم افزود: برای هر یک از گروه های هنری براساس سوابق کاری آنها از جمله کیفیت آثار ارائه شده در قالب گروه های الف، ب و ج به ترتیب با اعتبار سه سال، دو سال و یک سال مجوز فعالیت صادر می شود.

وی حمایت از گروه های نمایشی را سیاست محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت : در صورت افزایش اعتبارات این بخش اقدامات موثر و گسترده ای در زمینه حمایت از هنرمندان و گروه های نمایشی استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد : گروه های نمایشی استان که قبل از این ثبت موقت گردیده اند بایستی جهت ثبت دائم گروه طبق ضوابط موجود در آیین نامه مذکور که در سایت ایران تئاتر هم موجود می باشد اقدام نمایند و همچنین افراد و گروه هایی که فعالیت نمایشی دارند و تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت ثبت گروهی انجام نداده اند نیز می توانند در صورت علاقمندی اقدان نمایند.

انتهای پیام/28