محمدمهدی خاتمی در توضیح دلایل لغو اجرای نمایش "قصه های از نظر سیاسی بی ضرر" به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آقای حامدیخواه یک برآورد و پیش بینی مالی برای تولید این نمایش داشتند که با توان شورای حمایت از تولیدات نمایشی همخوانی نداشت.

عضو و سخنگوی شورای حمایت ادامه داد: متأسفانه پیش بینی مالی کارگردان نمایش با نظر شورای حمایت مطابقت نداشت و ایشان تصمیم به لغو اجرای نمایش گرفتند.

وی با اشاره به تعیین مبالغ حمایتی و اعتراضات کارگردان نمایش "قصه های از نظر سیاسی بی ضرر" تصریح کرد: آقای حامدیخواه دومرتبه نسبت به مبلغ پیشنهادی شورا اعتراض کردند اما در نهایت به واقع امکان تغییر مبلغ حمایت وجود نداشت و ایشان در نتیجه امر از اجرا صرف نظر کردند.

عضو و سخنگوی شورای حمایت از تولیدات نمایشی افزود: آقای حامدیخواه از کارگردانان خوب، مطرح و قابل احترام عرصه تئاتر هستند و با توجه به گروه حرفه ای که برای این کار در اختیار داشتند احتمالا دستمزد بالایی را برای هنرمندان در نظر گرفته بودند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ارتقاء سطح بودجه تئاتر راهکارهایی ارائه می شود که دیگر شاهد ایندست اتفاقات نخواهیم بود؛ هنرمندان باید بدانند اعضای شورای حمایت و به طورکلی مدیریت تئاتر کشور در حد توان از هنرمندان پشتبانی خواهند کرد.

گفتنی است، رضا حامدی خواه که قرار بود این روزها نمایش "قصه های از نظر سیاسی بی ضرر" را در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه داشته باشد، در نامه ای اعتراضی به هیئت مدیره و مدیرعامل خانه تئاتر از لغو تمرین های این نمایش تا زمان پاسخ روشن مسئولان و عقد قرارداد تیپ خبر داد.

انتهای پیام/52/53