محمدرضا عطایی فردر رابطه با برگزاری جشنواره کشوری تئاتر مساجد به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: به علت حضور گروه‌های شهرستانی و برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری در ایام دهه فجر به علت اینکه جشنواره تئاتر مساجد تحت شعاع این جشنواره‌ها قرار می‌گرفت و زحمات گروه‌ها به خوبی دیده نمی‌شد این جشنواره به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

عطایی‌فر عنوان کرد: جشنواره تئاتر مساجد ابتدا منطقه‌ای و بعد جشنواره کشوری در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های برگزیده این جشنواره به جشنواره سراسری تئاتر ماه راه می‌یابند ادامه داد: جشنواره سراسری تئاتر مساجد با نگاهی عمیق و تکنیکی به تئاتر نمی‌پردازد و بیشتر در آن شرایطی برای گروه‌های آماتور فراهم می‌شود تا بسیاری از آن‌ها که در مناطق دوردست هستند و علاقه‌مند به هنر نمایش فرصت عرضه هنر خود را داشته باشند.

عطایی فر بیان کرد: پس از یک دوره آموزش این گروه‌ها توسط کارشناسان ما با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد، آثار در جشنواره شرکت می‌کنند، و در حقیقت با آموزش تکنیک تئاتر به این افراد به دنبال افکار ناب آنها هستیم. دبیر اجرایی کانون تئاتر بچه‌های مسجد تصریح کرد: در این جشنواره تئاتر ناب مذهبی اجرا می‎‌شود، آشتی هنرمندان و علاقه‌مندان مساجد با تئاتر انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف از برگزاری این همایش چیست گفت: مهمترین هدف ما بردن تئاتر به مساجد و از آن سو آشنایی و دعوت از بچه‌های مساجد برای حضور در نمایش‌ها و ایجاد فضایی پر از حس مذهبی است. از این طریق ارتباط بین تئاتر و کانون‌های مساجد رونق داده می‌شود، از سوی دیگر برگزاری این همایش در استعداد یابی جوانان متعهد و علاقه مند به هنر نمایش تاثیر گذار بوده و شرایط را برای بروز آنها فراهم می‌کند. این افراد به علت داشتن افکار مذهبی نمایشی برگرفته از حس و صداقت خالص اجرا می‌کنند.

عطایی فر بیان کرد: از سوی معاون هنری ارشاد و مدیر موسسه هنرهای معاصر استقبال برای همکاری با این طرح شده و امیدوار هستیم شرایط همکاری با این نهادها انجام گیرد تا از این طریق هم به تئاتر کمک شود و همچنین شرایط اجرا برای افراد فعال مساجد فراهم شود.

انتهای پیام/54/53