به گزارش هنرآنلاین، امیرحسین داودی، کارگردان این انیمیشن توضیح داد: اساس کار مثل سری اول بر پایه‌ی قصه‌های قدیمی ایرانی است که بازنویسی شده‌اند و حتی گاهی برای دراماتیزه شدن تغییرات زیادی کرده‌اند. اما فضای کلی مثل همان سری اول است فقط تعدادی شخصیت حیوانی اضافه شده‌اند و با توجه به تجربه گذشته که نشان می‌داد داستان‌ها پتانسیل بیشتری برای ارائه دارند، به زمان هر قسمت هم اضافه شده است.

داودی درباره‌ی فاصله ایجاد شده بین سری اول و دوم «شنگول‌آباد» نیز گفت: متاسفانه ایجاد این فاصله‌ی زمانی دست ما نبود. ما در طی زمان پخش سری اول داستان‌های سری دوم را هم آماده کرده و ارائه داده بودیم اما مسائل اداری و تغییرات سازمانی باعث کند شدن روند تصویب ادامه ماجرا شد. با وجود اینکه صبا پیشنهاد ادامه مجموعه را داده بود اما تا زمان بستن قرارداد فاصله زیادی طی شد.

او وفقه ایجاد شده در کار را باعث از دست رفتن نیروی انسانی دانست و اضافه کرد: وقتی که وقفه‌ای در تولید یک مجموعه پیش می‌آید؛ لاجرم نیروی کار به سراغ پروژه‌های دیگر می‌رود. این یعنی از دست دادن نیرویی که برای اینکار تربیت حرفه‌یی شده و با فضای شما آشنا شده و حالا با شروع با وقفه کار شما باید دوباره نیروی انسانی جدید بیاورید و روی آنها سرمایه‌گذاری کنید، چون نیروی قبلی در این فاصله یا وارد پروژه دیگری شده‌اند، یا نوع کارشان را عوض کرده‌اند یا مهاجرت می‌کنند.

این کارگردان تاکید کرد: با این‌ حال، قطعا اینکار را با علاقه شروع کردیم و ادامه می‌دهیم اما تولید انیمیشن کاری نیست که سریع نتیجه بدهد. باید زمان برای آن صرف کرد. در شرایطی که همه‌ی هزینه‌ها به سرعت در حال تغییر هستند، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی برای کاری که قرار است تولید آن سه سال طول بکشد، کار خطرناکی است!

او توضیح داد: در همین فاصله‌ای که از بستن قرارداد تا الان طی شده، هزینه‌ها سه برابر شده؛ بسیاری از قطعات فنی مورد نیاز کار ما یا بسیار گران شده‌اند یا اصلا در بازار موجود نیستند. این مسائل باعث می‌شود که تهیه‌کننده به جای اینکه فکر و توانش را صرف بهبود کیفی کار کند، دائما درگیر مشکلات مالی باشد.

داودی در پایان، درباره بازخوردهای سری اول مجموعه «شنگول‌آباد» گفت: خوشبختانه بازخورد خوبی داشتیم. علاقه‌مندان زیادی مستقیما با مرکز پویانمایی صبا تماس می‌گرفتند و نظر می‌دادند و حتی خواهان سی دی یا دی وی دی مجموعه بودند. به نظر می‌آمد که شخصیت‌های «شنگول آباد» جای خودشان را بین بینندگان باز کرده‌اند؛ امیدواریم با همکاری صبا بتوانیم این مجموعه را برای فروش هم عرضه کنیم. از وقتی هم که شبکه پویانمایی راه‌اندازی شد و شروع به پخش مجدد سری اول «شنگول آباد» کرد تاثیر خوبی داشت. راه‌اندازی شبکه پویانمایی اتفاق خوبی بود که در حوزه انیمیشن افتاد و امیدواریم که برنامه‌های بیشتری عرضه کند.