به گزارش هنرآنلاین، ناصر گرزین بعد از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه تالار مرکزی گرگان با تاکید بر اینکه با افتتاح این پروژه بخشی از نیازهای فرهنگی و هنری شهر مرتفع خواهد شد، افزود: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مهمترین علت سرعت کند اجرای این پروژه است که باید با رایزنی و هماهنگی بیشتر با مقامات بالادست نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.

گرزین با بیان اینکه شهرداری گرگان طی مصوبه شورای شهر در بهمن ماه سال 1386 زمینی به مساحت 8 هزار متر از اراضی تملک شده در تپه های امام رضا (ع) را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حفظ مالکیت شهرداری به منظور احداث فرهنگسرای بزرگ گرگان واگذار کرد، اظهار کرد: مهلت قانونی ایجاد این پروژه در زمین مذکور بر اساس مصوبه شورا به اتمام رسید و برای ادامه پروژه به مصوبه جدید در این خصوص نیاز است.

وی ادامه داد: در این راستا اعضای شورای شهر و شهردار طی رایزنی با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در خصوص رفع مشکلات اجرایی این پروژه تصمیم گیری و برنامه ریزی نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن قدردانی از مساعدت های شورای و شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی و عمرانی آن اداره کل علت عقب ماندگی و سرعت کند اجرای این پروژه را کمبود اعتبارات عنوان کرد.

غلامرضا منتظری در ادامه پیشنهاد بازدید اعضای شورای شهر و شهردار از پروژه در حال احداث تالار مرکزی گرگان و سایر پروژه های فرهنگی سطح شهر را مطرح کرد و این موضوع را در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داد.

در ادامه این نشست دیگر اعضای شورای شهر نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص اجرای این پروژه پرداختند و بر رفع موانع موجود و تسریع در اجرای این پروژه تاکید کردند.

در پایان این نشست مقرر شد مشکل کمبود اعتبارات پروژه تالار مرکزی گرگان در دیدار اعضای شورای شهر، شهردار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر مربوطه پیگیری شود و مراحل قانونی تمدید مهلت ساخت این تالار در شورا و شهرداری انجام شود.

انتهای پیام/28