به گزارش هنرآنلاین، در بخش «زیستگاه من» ششمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، 6 فیلم مستند جدید با موضوعات فاجعه هسته‌ای فوکوشیما، آلودگی هوا و... به نمایش درخواهد آمد.

اسامی این آثار که در بخش «زیستگاه من» جشنواره روی پرده می‌روند، به شرح زیر است:

* سکوی پرتاب ماه (یوری آنکاریان- 25 دقیقه، ایتالیا، 2012): شش غواص که در عملیات زیرآب های عمیق تخصص دارند، برای یک دوره سه هفته‌ای در زیر اقیانوس زندگی کرده و بر روی سکوی «لونا» کار می‌کنند.

* سن آگوستین؛ جزر و مد در دریا (گوران گروبر ،الکساندرا هیک، میشل اشمیت- 71 دقیقه، اسپانیا، 2011): در میان بزرگترین باغ میوه و سبزی که به اصطلاح «ماردل» نام داشته و در روستای آندلس از سن آگوستین قرار دارد، یک باکتری مرموز محصولات را تهدید کرده و به گیاهان حمله می‌کند...

* ملت هسته‌ای (آتوشی فوناهاشی- 145 دقیقه، ژاپن، 2010): یک روز بعد از زلزله بزرگ 9 ریشتری در تاریخ 11 مارس 2011، مردم محله «فوتابا» صدای انفجار هیدروژن در راکتور شماره 1 را شنیدند و ذرات رادیواکتیو همه جا را فرا گرفت.

* منطقه بدون انسان (توشی فوجیوارا- 104 دقیقه، فرانسه و ژاپن، 2012): ایستگاه برق هسته ای 40 ساله در سواحل "فوکوشیما" پس از سونامی مارس 2011 دچار بحران شد. در عرض 24 ساعت، دستور تخلیه تا محدوده 20 کیلومتر در منطقه اعلام گردید.

* نفوذ ناپذیر (دانیل اینکااکاترا، فوستا کواترینی- 95 دقیقه، فرانسه و آرژانتین، 2012): پاراگوئه؛ غربی واقعی در یکی از سرزمین های بکر گذشته جهان. کارگردان فیلم سعی دارد برای ایجاد 12.355 هکتار پارک ملی با پدرش همکاری کند، اما به نظر می‌رسد همسایگان آن‌ها، شرکت‌های بنزین و پرورش‌دهندگان سویا که جنگل را از بین برده اند، مشتاق این مسئله نیستند.

* هوا (هیروشی سونایری- 62 دقیقه، ژاپن، 2011): این فیلم با سوالی شروع می‌شود: «آیا شما فکر می کنید هوا در اینجا سنگین است؟» خیابان‌های شلوغ توکیو باتلاقی از مواد معلق ناشناخته است و این موضوع گفتگوی خانواده‌ها در آنجاست.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران: سینماحقیقت، از 13 تا 20 آبان ماه 1391 در سینما فلسطین، سینما عصرجدید و سالن سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار می شود.